Sökning: "user engagement"

Visar resultat 21 - 25 av 370 uppsatser innehållade orden user engagement.

  1. 21. Värdet av sentimentalitet: Att reda ut kopplingen mellan människa och objekt

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Beatrice Friberg; Elsa Wahlstein; [2023]
    Nyckelord :Sentimentality; Ensoulment; Design; Engagement; Histories; Augmentation; Perceived Durability and Sustainable interaction design;

    Sammanfattning : I denna rapport kommer ämnet sentimentalitet och ensoulment att undersökas. Sentimentalitet är något väldigt personligt och svårdefinierat, och att koppla det till en designprocess är utmanande. LÄS MER

  2. 22. From gamer boy to gym boy : A design study on gamification

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Caroline Estgren; [2023]
    Nyckelord :user experience; user interface; UX; UI; gamification; human centered design; health application.; användardesign; gränssnittsdesign; spelifiering; interaktionsdesign; gymapplikation; applikationsdesign.;

    Sammanfattning : A study investigating how gamification features can be designed within a gym application, how they affect the user’s situated motivation and user engagement, and how these features could increase user loyalty to the product. ... LÄS MER

  3. 23. Math Visualizations in VR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Abraham Al-bashki; Ahmed Oogle; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Visualization of linear algebra with virtual reality (VR) can be helpful for math teachers. A study has shown more engagement, focus, and active learning through immersion and interactivity, supplementing opportunities for visualizing abstract concepts. LÄS MER

  4. 24. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  5. 25. How we play : A qualitative approach to casual games, players and engagement

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Gina Brag; Ioanna Davidiadis; [2023]
    Nyckelord :Casual games; user interface; user experience; usability; engagement; autonomy; self-determination theory; flow state; absorption;

    Sammanfattning : This study examines engagement regarding casual mobile games. It does so by studying elements of user experience and user interface and how these elements either facilitate or discourage engagement. LÄS MER