Sökning: "user experience methodology"
Visar resultat 1 - 5 av 167 uppsatser innehållade orden user experience methodology.
1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER
2. 3D/VR - Data flow visualization
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This thesis delves into the realm of Virtual Reality (VR) to explore its potential for visualizing data flows in intricate systems. Focused on the transition from conventional 2D representations to immersive 3D experiences, the study employs Unity and Oculus Quest 2 for prototyping. LÄS MER
3. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar: Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER
4. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER
5. CHATBOT TO SUPPORT LEARNING AMONG NEWCOMERS IN CITIZEN SCIENCE
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: Citizen Science (CS) can be defined as the intentional involvement of the public as volunteers in scientific activities or research. Participation in CS can be described as a learning process, but long-term engagement of volunteers is hard to sustain. LÄS MER