Sökning: "user intention"

Visar resultat 1 - 5 av 280 uppsatser innehållade orden user intention.

  1. 1. EXPLORING ACCEPTANCE AND ADOPTION OF PRICING ROBOTS THROUGH THE AUTOMATION ACCEPTANCE MODEL. A case study within an e-commerce company

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Clara Engström; Danijela Smoljan; [2023-11-20]
    Nyckelord :Automation acceptance model AAM ; Automation technology; Dynamic pricing robot; Technology acceptance model TAM ; Technology acceptance and adoption; Technology trust; Psychological Ownership PO ;

    Sammanfattning : Recent technological advancements have enabled the development of more automated and adaptable technological environments. User acceptance and adoption of technology is a critical issue in the rapidly evolving technological landscape. Implementation of automation technology takes both financial and human resources. LÄS MER

  2. 2. Ett gestaltningsförslag av utemiljön på Värpinge äldreboende : en utformning för inspiration

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Evelina Hellertz; Karoline Klingborg; [2023]
    Nyckelord :äldre; äldreboende; välmående; restorativ miljö; tillgänglighet; sinnen; brukare; livskvalitet; trädgård; innergård; utomhus;

    Sammanfattning : På Värpinge äldreboende i Lund finns det en innergård tillgänglig för de boende att vistas i, men innergården har under de senaste åren åsidosatts och är inte längre en lika besökt, välskött och rofylld plats. Detta självständiga arbete är en fallstudie, och ett gestaltningsförslag tas fram som inspiration till möjliga förändringar av äldreboendets utemiljö. LÄS MER

  3. 3. "Tiktok made me buy it” : En kvantitativ studie om TikToks påverkan på generation Zs attityder som konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Madhav Joshi; Sania Sadr Mousavi; [2023]
    Nyckelord :attitudes; attitude components; social media; TikTok; Generation Z; user generated content; word of mouth; attityder; attitydkomponenter; sociala medier; TikTok; generation Z; användargenererat innehåll; Word Of Mouth;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att öka förståelse för hur generation Zs attityder som konsumenter påverkas av den sociala medieplattformen TikTok. Attityder är utifrån de två använda teoretiska modellerna uppdelade i tre komponenter respektive sex faser. Baserat på tidigare relevant forskning och teorier togs det fram tre hypoteser. LÄS MER

  4. 4. Förbehandling och Hantering av Användarmärkningar på E-handelsartiklar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Viktor Johansson; [2023]
    Nyckelord :e-commerce; tags; tagging; preprocessing; NLP; graph theory; AI;

    Sammanfattning : Plick is an online platform with the intention of being a marketplace where users may buy and sell second-hand fashion. The platform caters to younger users, and as such borrows many ideas from well-known social network platforms - such as putting more focus on user profiles and expression, rather than just the products themselves. LÄS MER

  5. 5. An analysis of how video advertising factors influence consumers' impulse purchase intentions — In the context of short-form video

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Huihao Lu; Yating Zheng; [2023]
    Nyckelord :Short-form video advertising; impulsive purchase intention; emotional response; Business and Economics;

    Sammanfattning : Online shopping is gradually becoming a daily behavior in people's lives, and advertising marketing methods based on short videos are also playing an increasingly important role in this trend. Different from pictures and texts, it combines sound and picture, is easy to spread, and contains a lot of information, which conforms to people's habit of using fragmented information. LÄS MER