Sökning: "user interface"

Visar resultat 16 - 20 av 2268 uppsatser innehållade orden user interface.

  1. 16. Grafisk återgivning av radardetektion av flygplan : Utveckling av ett grafiskt användargränssnitt för PCL- och ADS-B-system

    Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Alice Jansson; [2024]
    Nyckelord :GUI; Graphical user interface; PCL; Passive Coherent Location; ADS-B; HCI; Human-computer Interaction; Electronic warfare; Grafiskt användargränssnitt; MMI; Människa-maskin-interaktion; PCL; Passiv radar; ADS-B; Ljudkrig;

    Sammanfattning : Passive Coherent Location (PCL), eller Passiv Radar som det populärt kallas, är enteknologi inom radarlära som innefattar radartyper som inte själva skickar ut elektromagnetiska vågor för att finna och undersöka ett mål. Istället använder sig dessa radartyper av befintliga signaler, såsom radio- och TV-sändningar för att detektera mål. LÄS MER

  2. 17. Exploring a Wearable Technology for Enhanced Learning : - a design concept

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Linus Thofte; [2024]
    Nyckelord :Exoskeleton; Haptics; Smart Glove; UX; Interaction Design; Embodied Music Cognition; Human-Machine Cooperation; Wearables; Learning System; Technology Matchmaking;

    Sammanfattning : This paper is an explorative interaction design study focusing on the development of a wearable device for enhanced learning of bodily skills. It uses a variation of technology scouting and matchmaking to explore possible technologies related to assistive technology for learning. LÄS MER

  3. 18. Retrografisk skräck : Analys av nostalgisk representation & framkallandet av skräck inom indiespelgrafik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fanny Lindholm; Samuel Harju; [2024]
    Nyckelord :nostalgisk grafik; retrografik; indiespel; skräckspel; spelgrafik;

    Sammanfattning : Målet med denna studie var att vidare undersöka den retrografiska trenden som har förekommit i indie-skräckspel under senare tid, där indie-spelutvecklare utnyttjar nostalgisk, lågteknologisk grafik i sina skräck-verk. Syftet var att urskilja vad som gör nostalgiska representationer användbart för grafisk utveckling av skräckspel, hur dessa representationer går att applicera för att möjligtvis framkalla skräck. LÄS MER

  4. 19. Rules of Thumb for VR RTS games

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :David Hultsten; Martin Quach; [2023-11-30]
    Nyckelord :Game design; strategy games; thesis; guidelines; games; UI; VR;

    Sammanfattning : Creating good user interfaces in VR can be a challenge especially when trying to make strategy games in VR. The reason is that strategy games tend to have a lot of GUI (Graphical User Interface) on the screen during gameplay. LÄS MER

  5. 20. CHATBOT TO SUPPORT LEARNING AMONG NEWCOMERS IN CITIZEN SCIENCE

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Tran Thanh Phong Trang; [2023-10-23]
    Nyckelord :Citizen Science; Chatbot; Learning engagement;

    Sammanfattning : Purpose: Citizen Science (CS) can be defined as the intentional involvement of the public as volunteers in scientific activities or research. Participation in CS can be described as a learning process, but long-term engagement of volunteers is hard to sustain. LÄS MER