Sökning: "uses and gratifications focus group interview"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden uses and gratifications focus group interview.

  1. 1. “Jag stänger av TV:n om det kommer om corona och gör något roligare på iPaden i stället” : En kvalitativ studie om digitalt utanförskap bland äldre under coronapandemin 2020

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Wilma Olsson; Victoria Tjäder; [2021]
    Nyckelord :communication; digital exclusion; social exclusion; isolation; elderly; corona pandemic; kommunikation; digitalt utanförskap; socialt utanförskap; internetanvändning; isolering; äldre; coronapandemin;

    Sammanfattning : Följande arbete är en kvalitativ studie om digitalt utanförskap bland äldre och om det har förändrats i och med isoleringen som blev en följd av coronapandemin. Tidigare forskning visar att den äldre generationen i Sverige är de som använder internet minst och att de ofta behöver hjälp från familj eller vänner för att kunna utföra nya uppgifter på internet. LÄS MER

  2. 2. ”Jag bara utgår ifrån att dom finns på Facebook” : En kvalitativ studie om hur Falu Energi & Vatten bör kommunicera med unga vuxna

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Frida Hagdahl; [2015]
    Nyckelord :media consumption; social media; communication strategy; communication channels; public sector; civic information; social communication; municipal corporation; qualitative study; Falu Energi Vatten.; mediekonsumtion; sociala medier; kommunikationsstrategi; kommunikationskanaler; kommunalt bolag; samhällskommunikation; offentlig sektor; kvalitativ studie; Falu Energi Vatten;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate which communication strategies and channels the mu- nicipal company Falu Energi & Vatten should use in order to become more efficient in com- municating with citizens between 18 to 29 years old. The company is owned by the munici- pality of Falun and manages community services in electricity, district heating, fresh water, sewerage, metropolitan area network and waste disposal. LÄS MER

  3. 3. Inlandskommunens digitala klyfta : En kvalitativ studie om hur Vilhelmina kommun kan nå alla invånare

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna Liljekvist; [2014]
    Nyckelord :public sector; two-way communication; digital divide; digital immigrants; digital natives; social capital; uses and gratifications focus group interview; communication; Vilhelmina municipality; offentlig sektor; tvåvägskommunikation; digital divide; digital immigrant; digital natives; socialt kapital; uses and gratifications; fokusgruppsintervju; informantintervju; kommunikationsstrategi; Vilhelmina kommun;

    Sammanfattning : This surveys hypothesis is based on the notion that all citizens have the right to access information of the municipality they live in. The aim of the study is to examine how residents of Vilhelmina municipality take note of the current information, and also how they would proceed to access information in the future. LÄS MER

  4. 4. Friluftsliv i ett förändrat kommunikationslandskap : En kvalitativ undersökning kring hur ny mediekonsumtion påverkar Umeå kommuns kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ylva Utterström; [2014]
    Nyckelord :Public sector; new media consumption; sociala media; social communication; two- way symmetrical communication; communication strategy; qualitative study; Umeå municipality; Offentlig sektor; ny mediekonsumtion; sociala medier; samhällskommunikation; tvåvägs-symmetrisk kommunikation; kommunikationsstrategi; kvalitativ studie; Umeå kommun;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine which communication channels and communication strategies Umeå municipality could use for information concerning outdoor recreation. To achieve this aim the following theories and views have been applied: social communication, communication strategies, two-way symmetrical communication, social media and uses and gratifications. LÄS MER

  5. 5. #VisitOurCountry : Nationella turistorganisationers användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marie Bjursäter; Elin Börjesson; [2013]
    Nyckelord :Sociala media; turism;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this essay is to describe the social media usage of five European official national tourism organizations (NTO). The essay proceeds to discuss and evaluate the findings, whilst reflecting on the advantages of social media usage from the point of view of an official national tourism organization. LÄS MER