Sökning: "uses and gratifications"
Visar resultat 11 - 15 av 199 uppsatser innehållade orden uses and gratifications.
11. “I Feel so at Home in This Subreddit" : A Netnographic Analysis of the Fan Subreddit r/ThelastofusHBOseries and Its Community-Building Aspects
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis examines the online fan community of the HBO series The Last of Us on the social media platform Reddit. Within this study, the fans’ communication practices on the subreddit r/ThelastofusHBOseries are researched and analyzed from a community-building perspective. The subreddit was observed employing a netnographic approach. LÄS MER
12. "Va? Har du inte Facebook?" : En kvalitativ intervjustudie om svenska 60-talisters användning av Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Målet med denna studie är att genomföra kvalitativa intervjuer med svenska 60-talister och undersöka hur och varför de använder Facebook, med särskilt fokus på deras användning utifrån ett Uses and gratifications-perspektiv och ett generationsteoretiskt perspektiv. Syftet med studien är att bidra med fördjupad kunskap om 60-talisters tankar och upplevelser kring Facebook, deras vardagliga Facebookanvändning, samt om varför de använder applikationen utifrån ett Uses and gratifications-perspektiv och ett generationsteoretiskt perspektiv. LÄS MER
13. The Popular Phenomenon of YouTube Reaction Videos: A Case Study on ‘REACT’
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : A growing percentage of this content consists of reaction videos, a new type of user- generated content that has been on the rise within this social media platform, in which individuals record themselves reacting to any sort of content. This paper aims to explore the dynamics involved in this type of content, not only from the perspective of the creator but also from the angle of the viewer, to try and understand what leads to the popularity of these videos. LÄS MER
14. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER
15. Public Service framtid i de ungas händer : En kvalitativ studie om gymnasieelevers användande av och åsikter om svensk public service.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Public service media has a big role in the traditional media in Sweden. Historically, they constructed a shared cultural reference and applied news and facts to people to make it possible for them to be educated citizens. However, public service and other traditional media have a difficulty reaching young people today. LÄS MER