Sökning: "uses and gratifications"

Visar resultat 11 - 15 av 199 uppsatser innehållade orden uses and gratifications.

  1. 11. “I Feel so at Home in This Subreddit" : A Netnographic Analysis of the Fan Subreddit r/ThelastofusHBOseries and Its Community-Building Aspects

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Marlene Penn; [2023]
    Nyckelord :The Last of Us; fandom; online fan community; Reddit; netnography; communication; community building;

    Sammanfattning : This thesis examines the online fan community of the HBO series The Last of Us on the social media platform Reddit. Within this study, the fans’ communication practices on the subreddit r/ThelastofusHBOseries are researched and analyzed from a community-building perspective. The subreddit was observed employing a netnographic approach. LÄS MER

  2. 12. "Va? Har du inte Facebook?" : En kvalitativ intervjustudie om svenska 60-talisters användning av Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Benjamin Onemark; Cajsa Yxell; [2023]
    Nyckelord :Facebook; svenska 60-talister; vardaglig användning; Uses and gratifications; generationsteori;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att genomföra kvalitativa intervjuer med svenska 60-talister och undersöka hur och varför de använder Facebook, med särskilt fokus på deras användning utifrån ett Uses and gratifications-perspektiv och ett generationsteoretiskt perspektiv. Syftet med studien är att bidra med fördjupad kunskap om 60-talisters tankar och upplevelser kring Facebook, deras vardagliga Facebookanvändning, samt om varför de använder applikationen utifrån ett Uses and gratifications-perspektiv och ett generationsteoretiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 13. The Popular Phenomenon of YouTube Reaction Videos: A Case Study on ‘REACT’

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Carolina Carrêlo; [2023]
    Nyckelord :YouTube; Reaction Video; Uses and Gratifications Theory; Voyeurism; Mediated Voyeurism;

    Sammanfattning : A growing percentage of this content consists of reaction videos, a new type of user- generated content that has been on the rise within this social media platform, in which individuals record themselves reacting to any sort of content. This paper aims to explore the dynamics involved in this type of content, not only from the perspective of the creator but also from the angle of the viewer, to try and understand what leads to the popularity of these videos. LÄS MER

  4. 14. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Evgenia Maria Botini; [2023]
    Nyckelord :gamification; in-game advertising; fashion advertising; consumer behavior; metaverse;

    Sammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER

  5. 15. Public Service framtid i de ungas händer : En kvalitativ studie om gymnasieelevers användande av och åsikter om svensk public service.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elsa Åberg; Alice Andreasson; [2023]
    Nyckelord :Public service media; youth; media use; media representation; uses gratifications; public sphere; Public service; ungdomar; medieanvändning; medierepresentation; uses gratifications; offentlighet;

    Sammanfattning : Public service media has a big role in the traditional media in Sweden. Historically, they constructed a shared cultural reference and applied news and facts to people to make it possible for them to be educated citizens. However, public service and other traditional media have a difficulty reaching young people today. LÄS MER