Sökning: "using fashion"
Visar resultat 1 - 5 av 742 uppsatser innehållade orden using fashion.
1. Optical Communication using Nanowires and Molecular Memory Systems
Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/SynkrotronljusfysikSammanfattning : Neuromorphic computational networks, inspired by biological neural networks, provide a possible way of lowering computational energy cost, while at the same time allowing for much more sophisticated devices capable of real-time inferences and learning. Since simulating artificial neural networks on conventional computers is particularly inefficient, the development of neuromorphic devices is strongly motivated as the reliance on AI-models increases. LÄS MER
2. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER
3. Rutor utan gränser : Att använda serier i bildundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This paper compiles research regarding comics utilised in the visual arts classroom. Our findings are based on numerous research projects demonstrating the positive impact of incorporating comics into the classroom while acknowledging some potential challenges. LÄS MER
4. Ecological Fashion Perspectives of the Green Generation: Examining Gen Z and Millennial attitudes towards the Swedish fashion industry's efforts to reduce emissions of greenhouse gases
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : This paper seeks to examine how young Swedish consumers appurtenant to Generation Z and the Millennial generation perceive the effort made by four leading Swedish fashion companies H&M, Lindex, Kappahl, and Gina Tricot to reduce their emissions of greenhouse gases. Further, it explores the general attitudes that these generations hold toward the Swedish Fashion Industry’s approach to sustainable dev elopment. LÄS MER
5. Deadstock-textilier: En analys av dess hållbarhetspotential och strategiska värde för företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The textile fashion industry has a significant environmental impact. The industry accounts for 10% of the world's total carbon dioxide emissions and also leads to other negative environmental impacts. To adapt to environmental goals, including achieving the 1.5-degree target presented by the IPCC, the industry must undergo changes. LÄS MER