Sökning: "utökad produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden utökad produkt.

  1. 1. Predicting user churn using temporal information : Early detection of churning users with machine learning using log-level data from a MedTech application

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Love Marcus; [2023]
    Nyckelord :User churn; Customer attrition; Artificial neural networks; Log-level analysis; Random forests; Decision trees; Användarbortfall; Kundbortfall; Artificiella neurala nätverk; logganalys; Slumpskogar; Beslutsträd;

    Sammanfattning : User retention is a critical aspect of any business or service. Churn is the continuous loss of active users. A low churn rate enables companies to focus more resources on providing better services in contrast to recruiting new users. LÄS MER

  2. 2. När blir ett välkänt varumärke för väl känt? - En undersökning av uppgiftsskyldigheten i varumärkeslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Emma Barnell; [2021]
    Nyckelord :Obligation to provide information; trademark; law; extended protection; uppgiftsskyldighet; Utökat varumärkesskydd; varumärkesskydd; varumärkesdegeneration; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe and analyze how the new article concerning the obligation to provide information within trademarklaw in chapter 1 article 18 in The Swedish Trademark Act, complement the provisions according the extended protection for well-known trademarks in chapter 1 article 10 first paragraph third point in The Swedish Trademark Act relative to the risk for trademark degeneration in chapter 3 article 1 second paragraph first point in The Swedish Trademark Act. The provision of the obligation to provide information aims at a different type of use than the business aspect which is already covered by the extended protection for well-known trademarks, therefore the provision in chapter 1 article 18 in The Swedish Trademark Act more comprehensive. LÄS MER

  3. 3. Parametersökning i lagrat EKG

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Jonathan Josefsson; [2020]
    Nyckelord :parameter; ECG; Cardiolex; EC View; Search function; parameter; EKG; Cardiolex; EC View; Sökfunktion;

    Sammanfattning : Cardiolex Medical AB är ett medicintekniskt företag som säljer ett komplett EKG-hanterings system med tillhörande vakuumsystem. Produkten EC View med lagring i EC Store är idag de produkter som Cardiolex säljer till sina kunder för att kunna lagra och hantera EKG-undersökningar på sjukhus och vårdcentraler. LÄS MER

  4. 4. I valet och kvalet : Hur den geografiska kunskapen påverkar ditt livsmedelsval

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Max Netterberg; Simon Wahlström; [2020]
    Nyckelord :livsmedelsval; hållbarhet; miljöpåverkan; attityd-beteende-gap; experiment;

    Sammanfattning : Vid inhandling av livsmedel är det lätt att frångå vetskapen om hur en produkt gått från jord till butikshylla. Genom att undersöka geografiska hållbarhetsfaktorer av ett antal livsmedelsprodukter och därefter genomföra ett butiksexperiment har denna studie undersökt i vilken grad ytterligare information angående hållbarhetsfaktorer kan få konsumenter att handla mer hållbart. LÄS MER

  5. 5. Att behålla nödvändig kompetens inom företaget

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Korsgren; Viktor Svensson; [2019-06-25]
    Nyckelord :Tillväxtföretag; Mjukvaruutvecklare; Motivation; Intern marknadsföring; Strategic narratives;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är personalen ett företags viktigaste resurs. Men hur ska mindre tillväxtföretag kunna konkurrera, om samma kompetens, med stora bolags oändliga resurser när efterfrågan på kompetenta mjukvaruutvecklare ökar? Det finns olika sätt att konkurrera där ett är att lyckas behålla sina nuvarande anställda i syfte att säkerställa innehavande av nödvändig kompetens inom företaget. LÄS MER