Sökning: "utanför skoltid"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden utanför skoltid.
1. Elevers motivation i ämnet idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka elevernas motivation i relation till ämnet idrott och hälsa, via en frågeställning: Vad är det som motiverar elever inom idrott och hälsa? Metoden är systematisk informationssökning i databaser som ERC, SPORTDiscuss och Swepub. Det har valts ut 12 primärstudier baserat på relevans och huruvida källan är aktuell. LÄS MER
2. ”Jag bara gör den, gör den, gör den, gör den, och sen så är den över” : Hur elever i årskurs 4–6, deras vårdnadshavare och lärare upplever att läsläxor påverkar elevernas läskompetens och läslust
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna studies syfte är att bidra med kunskap om hur en selektion elever inom svenskämnet i årskurs 4–6 samt deras vårdnadshavare och lärare upplever läsläxor vilka syftar till att utveckla elevernas läskompetens och läslust. Med en kvalitativ ansats genomfördes semistrukturerade intervjuer med elever, vårdnadshavare och lärare. LÄS MER
3. SKOLVERKET
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Med fokus på kunskapsbyggande utanför skoltid etableras en efter-skolan-utbildning med fokus på återbruk och reparation. Genom årskursens projekt växte en bild av att frånvarande av kunskap och fritidsaktivitet bidrar till utanförskap och social segregation som tär på samhällets fogar. LÄS MER
4. Gillberga Activity House
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : A countryside with strong cohesion and good communications. A population with a strong commitment and willingness to develop together. A school in the absence of premises for practical subjects, a society in the absence of space for association life. LÄS MER
5. ”…då kan jag bara ta mobilen” : En studie om hur lärare och elever i årskurs 1 resonerar kring ljudböcker och högläsning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Denna studie handlar om elevers upplevelse och förståelse av högläsning. Syftet är att undersöka huruvida formatet på högläsningen, ljudbok eller fysiskt högläst text, påverkar elevernas förståelse för innehållet och intresset för att lyssna. LÄS MER