Sökning: "utbildning detaljhandel"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden utbildning detaljhandel.
6. Intern benchmarking i detaljhandeln : En analys av upplevelser och kritiska framgångsfaktorer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Benchmarking är ett populärt styrverktyg men studierhar visat att benchmarking inte anses som ett likaeffektivt förbättringsverktyg som andra styrverktyg,vilka kritiska faktorer som ligger bakom enframgånsrik benchmarking bör då undersökas. Efter en genomgång av tidigare studier fann vi dessutom attbrister finns gällande vetskapen hur användandet avintern benchmarking upplevs. LÄS MER
7. Detaljhandel för konfektion : en studie om marknadsföring
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Marknadsföring är en viktig del av företagets verksamhet för att få ett lyckat resultat avseende försäljning, kundkontakt och inte minst ekonomiskt resultat för verksamheten. Marknadsföringsarbetet kan genomföras på olika sätt och med olika insatser. LÄS MER
8. Utbildning av personal inom detaljhandeln. Hur utbildning prioriteras och hanteras - satsas det på utbildning av personal inom den svenska detaljhandeln?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Under de senare åren har detaljhandeln upplevt en högre konkurrens till stor del på grund av globaliseringen. Det har resulterat i ett ökat konkurrenstryck för handeln och en större prismedvetenhet hos konsumenterna (Persson, 2005). Kundrelationer och kundnöjdhet har därmed fått en större betydelse inom handeln (Kotler et al., 2002, s. LÄS MER
9. Att forma en säljare – om internutbildning i detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem: Det satsas mycket på internutbildningar inom många företag och det finns en del forskat kring ämnet. Den mesta forskningen berör hur internutbildning bör planeras och genomföras samt vilka positiva egenskaper denna utbildning har. LÄS MER
10. Jag vet inte, jag jobbar bara extra… - En studie av extrapersonalen i servicemötet
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det finns idag ett flertal teorier om vad som kännetecknar god service, hur god service presteras och vilka krav detta ställer på dagens serviceföretag. Dessa teorier förklarar dock inte hur man i praktiken ska gå tillväga för att uppnå det optimala servicemötet (Svingstedt 2005). LÄS MER