Sökning: "utbildning och produktivitet"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden utbildning och produktivitet.

  1. 1. Spelifiering som verktyg för programmeringsundervisning i gymnasiet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Hällman; Noella Rahman; [2023]
    Nyckelord :Spelifiering; CodinGame; Programmering; Motivation;

    Sammanfattning : Gamification involves the use of game design features and methods in non-game situations to increase engagement and motivation, this is used within media technology and interaction design. Gamification has been used in a variety of fields, including marketing, productivity, healthcare, and education. LÄS MER

  2. 2. Exploring the Phenomenon of Data Science : An Exploratory Study of the Field and its Scientists

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Filip Bäck; [2023]
    Nyckelord :Data Science; Interdisciplinary; Practical Responsibilities;

    Sammanfattning : The recent abundance of data combined with the current digitalisation all over the globe has made organisations across various industries become more involved with data-driven processes. The power of data is harnessed through wrangling and analysis in order to not only create valuable insights to guide strategic decision-making but to also improve efficiency and productivity. LÄS MER

  3. 3. Project manager`s competence needs - New trends in construction project management

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Khatoun Antar; Shahed Karnoub; [2023]
    Nyckelord :ByggprojektledningProjektledareKompetensPeojektledarens kompetensbehovkompetensutvecklingKunskapsutvecklingNya trender inom projektledningenErfarenhetslärandeErfarenhetsåterföring;

    Sammanfattning : Projektledarens kompetens spelar en väsentlig roll i framgången av projekt. De olika roller som är avsedda till projektledare kräver att projektledare kontinuerligt försöker förbättra och utveckla sina kompetenser. LÄS MER

  4. 4. Psykisk ohälsa ur ett arbetsgivarperspektiv : Arbetsgivares upplevelser av förvärvad psykisk ohälsa på arbetstagare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Rawan Badawi; Sabiha Hakimi; [2023]
    Nyckelord :Psykisk ohälsa*; Mental hälsa*; Stigmatisering*; Arbetsmiljö*; Hälsosam arbetsplats*; Arbetsgivare*;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar på att undersöka hur arbetsgivare ser på psykisk ohälsa bland anställda som kan ha en betydande inverkan på en organisations produktivitet, arbetsmiljö och ekonomiska resultat. Arbetsgivare har ett ansvar att skydda sina anställda från psykisk ohälsa genom att skapa en hälsosam och stödjande arbetsmiljö. LÄS MER

  5. 5. Går det att lita på ChatGPT? En kvalitativ studie om studenters förtroende för ChatGPT i lärandesammanhang

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Alexandra Härnström; Isak Eljas Bergh; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Generative AI; LLM; NLP; ChatGPT; GPT-3; GPT-3.5; Trust; Educational context; Language technology; Large language models; Information retrieval; Artificiell intelligens; Generativ AI; LLM; NLP; ChatGPT; GPT-3; GPT-3.5; Förtroende; Lärandesammanhang; Språkteknologi; Stora språkmodeller; Informationsinhämtning;

    Sammanfattning : Världens tekniska utveckling går framåt i snabb takt, inte minst när det kommer till ”smarta” maskiner och algoritmer med förmågan att anpassa sig efter sin omgivning. Detta delvis på grund av den enorma mängd data som finns tillgänglig och delvis tack vare en ökad lagringskapacitet. LÄS MER