Sökning: "utbildningsplattform"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet utbildningsplattform.
1. Exploring Software-Defined Networking Challenges in Sweden : IT Team Knowledge and Skills Gap
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Software-Defined Networking (SDN) is a new evolving approach within the networking domain. The concept is based on decoupling and abstracting the control and data plane of the traditional network devices. LÄS MER
2. RekUpp – Utvecklingsprocessen bakom ett systemför självreflektion och kursutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Ett hinder inom utbildningar på högre nivå har sedan länge varit att det är svårt förlärare att få en bild över hur det går för studenterna som överensstämmer medverkligheten. De områden som förmodas vara svåra kanske inte upplevs som detav studenterna, och vice versa. LÄS MER
3. Interactive 3D Knowledge Platform for Reconstructive Plastic Surgery
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : There is a lack of technical platforms where reconstructive surgeons around the world can share their knowledge and experience. This problem is especially prevalent in developing countries, where surgeons rely on inadequate means for preparing operations. LÄS MER
4. Lost in Navigation : An Evaluation of Usability on the Learning Management System Canvas Regarding Information Finding Tasks
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Learning Management Systems have become increasingly used in all levels of education since more people have access to computers and the internet. An important feature of the LMS is to provide students with information about their courses. This information, however, is not always easy to find. LÄS MER
5. Gruppundervisning i piano Erfarenheter hos kinesiska och svenska lärare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Syftet är att analysera undervisningen i pianogrupplektioner ur kinesiska och svenska pianopedagogers perspektiv för att begripa fördelarna och nackdelarna med gruppundervisningsmetoderna och lärarnas tankar om inlärningseffekter. Detta kan förbättra förståelsen av pianoutbildning och möjligen även bidra till en förbättring av hur man använder det intelligenta pianot och leda till ytterligare utforskning av gruppundervisningens metoder. LÄS MER