Sökning: "utbud marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden utbud marknadsföring.

  1. 1. Unleashing the Potential: Investigating the Effects of an Extended Museum Visit Concept on Visitor Experience and Behavior : A Case Study on Using AR Technology to Extend the Museum Visit

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Agnes Shutrick; [2023]
    Nyckelord :Museum experience; Experience Economy; Extended Museum Visit; Augmented Reality; Experimental Marketing; Museiupplevelse; Upplevelseekonomi; Det Förlängda Museibesöket; Förstärkt Verklighet; Experimentell Marknadsföring;

    Sammanfattning : Museums contribute to the cultural landscape of a country. To attract visitors, museums should embrace new technology and constantly expand their offerings. LÄS MER

  2. 2. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  4. 4. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  5. 5. Tillgängligt mode för alla? : Hur kvinnor upplever och hanterar storleksexkludering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Orvo; Fanny Sjöberg; Emelie Linnéa Koch; [2022]
    Nyckelord :Exclusion practices; clothing size; size exclusion; consumption; fashion trade; Exkluderingspraktiker; klädstorlek; storleksexkludering; konsumtion; modehandel;

    Sammanfattning : Idag pågår en diskussion om huruvida en typ av konsumenter exkluderas i modeindustrin och möjligheterna kring att få en bredare inkludering av större storlekar och varierande kroppstyper i modebranschen. Tidigare studier som har utförts på kvinnor med större storlek visar att det finns stora svårigheter att kunna visa upp och vara sitt sanna jag när det normativa modet och samhället inte tillåter det. LÄS MER