Sökning: "uthållig"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade ordet uthållig.

  1. 1. En hållbart intensifierad slåttervall med vitklöver : en litteratursammanställning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Crop Production Ecology

    Författare :Johanna Forss; [2023]
    Nyckelord :etablering; kväve; skördesystem; Trifolium repens; vall; vitklöver;

    Sammanfattning : Fördelarna med att inkludera vall i växtföljden är många, till exempel kolinlagring, markförbättrande egenskaper och ogräsbekämpning. Intresset för odling av vall ökar när det finns fler avsättningsmöjligheter och ses som ett medel för att uppnå en hållbar intensifiering av odlingssystemet. LÄS MER

  2. 2. Vägen till framgång: vinnande ledarskapskompetenser för IT start-up respektive scale-up : En kvalitativ studie om vilka ledarskapskompetenser som associeras med framgång i IT start-ups respektive scale-ups

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Luigj Aliqkaj; Ekström Sofie; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Leadership competencies; Start-up; Scale-up; IT; Ledarskap; Ledarskapskompetenser; Start-up; Scale-up; IT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Utvecklingen inom informationsteknik (IT) har skapat många möjligheter för samhället, vilket har lett till framgångsrika IT-bolag som erbjuder digitala produkter och tjänster. IT-sektorn har en hög tillväxttakt vilket attraherar investeringar och skapar jobbmöjligheter. LÄS MER

  3. 3. “All produktplacering är bra produktplacering, men stämmer det?” : En kvalitativ studie om hur misslyckad produktplacering påverkar ett företags varumärkesimage.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lina Johansson; Orion Penzo; [2022]
    Nyckelord :Product placement; attitude; values; word-of-mouth and brand image.; Produktplacering; attityd; värderingar; word-of-mouth och varumärkesimage.;

    Sammanfattning : The result of the study has shown that a failed product placement does not affect a company's brand image in a negative way if the brand is well known and the consumers that take part off the product placement already has a good brand image. The study showed that if the brand is well known, their product placement only has a positive reaction to increased exposure which consequently can raise consumers' word-of-mouth (WOM) for the company. LÄS MER

  4. 4. Long-term effects of cropping system on red clover proportion and crude protein concentration in mixed leys

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Crop Production Ecology

    Författare :Sanna Bergqvist; [2021]
    Nyckelord :red clover; Trifolium pratense L; persistence; ley age; Sweden; crop rotation; harvest;

    Sammanfattning : Red clover is an important crop in Sweden, being the most cultivated forage legume in the country. It has a high crude protein concentration and fast establishment, which makes it a welcome addition to a ley mixture. However, red clover is not persistent and generally little remains in the third harvest year. LÄS MER

  5. 5. Crisis Management : A qualitative study about the difference between the dynamic capabilities of born-digital and non-digital companies during DSC

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emma Gustafsson; Felicia Mattsson; [2021]
    Nyckelord :crisis management; ordinary- and dynamic capabilities; digital; digitization; dramatic social change; crisis; response strategies; leadership andpandemic;

    Sammanfattning : Today there is an ongoing world crisis COVID-19, which has affected our daily lives related to health, survival, economy, work and so on. Much of our daily life is now moved online, for example work, which is possible because of the digitization. For work forces to handle COVID-19, crisis management is crucial. LÄS MER