Sökning: "utilitarian and hedonic consumption values"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden utilitarian and hedonic consumption values.

  1. 1. Framtidens kanaler : En studie av konsumentbeteende i livsmedelsföretagens omni-kanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emil Nyman; [2016]
    Nyckelord :Omni-channel; consumption value; channel integration; buying process; social; utilitarian and hedonic consumption values; Omni-kanal; konsumtionsvärde; kanalintegration; köpprocess; sociala; utilitaristiska och hedoniska konsumtionsvärden;

    Sammanfattning : Syftet för studien är att öka förståelsen för den valda konsumentgruppens konsumentbeteende i livsmedelsföretagens omni-kanaler. Förståelsen för konsumentbeteendet skall ökas genom att se på studiens tre delar, konsumtionsvärde, kanalanvändning och kanalintegration i relation till köpprocessen. LÄS MER

  2. 2. The Role of Consumers’ Values, Behaviour and Consumer Innovativeness in Online Fashion Consumption

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zheng Zhou; Tetiana Kravets; [2015]
    Nyckelord :hedonic values; fashion; e-commerce; consumer innovativeness; e-purchase intention; attitudes towards behaviour; subjective norm; utilitarian values; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER