Sökning: "utilitarian and hedonic values"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden utilitarian and hedonic values.

  1. 1. Attityder mot digitala musikevenemang : Ett deltagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Pettersson; Lina Nylén; Olivia Künzel; [2021]
    Nyckelord :Attitude; Digital music events; Hedonic values; Utilitarian values; E-quality I; Attityd; Digitala musikevenemang; Hedonistiska värden; Utilitaristiska värden; Ekvalitet;

    Sammanfattning : Följderna av covid-19 pandemin har lett till att hela världen har fått ställa om och anpassat sig till de restriktioner och rekommendationer som har införts för att minska smittspridningen. Under år 2020ökade digitaliseringen i samhället och en bransch som har fått anpassa sig är evenemangsbranschen. LÄS MER

  2. 2. Service quality and values as antecedents ofspectators’ intention to attend a sport event : The case of Vasaloppet

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Cajsa Granlund; Ramona Gruber; [2020]
    Nyckelord :Behavioral intention; attitude; subjective norm; service quality; hedonic value; utilitarian value; sport event marketing;

    Sammanfattning : Sport event marketing is an important issue within the research area of business. The purpose of this study was to analyze how service quality, hedonic value and utilitarian value influence the spectators’ attitude and subjective norm towards the behavioral intention of visiting the cross-country skiing event Vasaloppet. LÄS MER

  3. 3. Social proof as a promotional persuasion tactic - A quantitative comparative study on the individual and joint effects of scarcity and urgency on consumer behaviour

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustav Broström; [2019]
    Nyckelord :urgency; scarcity; social proof; e-commerce;

    Sammanfattning : With the emergence of e-commerce, the way consumers are shopping has changed drastically and the competition has increased. In order to stay profitable, retailers have to come up with more innovative and effective ways to attract and convert possible customers. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing : Mode- vs. IT-branschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jonasson; Carolina Levinsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; marketing; hedonic; utilitarian; fashion; IT; Influencer marketing; marknadsföring; hedonistiskt; utilitaristiskt; mode; IT;

    Sammanfattning : Influencer marketing är ett växande fenomen och blir alltmer vanligt som marknadsföringsverktyg på sociala medier. Efter att granskat tidigare forskning upptäckte vi att det tidigare inte forskats mycket kring hur influencer marketing skiljer sig åt mellan olika branscher. LÄS MER

  5. 5. How to Improve Customer Satisfaction Leading to Pay for Premium Service-Shanbay

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Xianda Chen; Xiaodi Chen; [2018]
    Nyckelord :Self-aid learning platform; service experience; customer satisfaction; re purchase intention.;

    Sammanfattning : With the increasing number of people studying online, self-aid learning platforms which help customers(users)study by themselves are more and more prevalent in China. Self-aid online learning is a relatively innovative field which has not been widely and thoroughly researched. LÄS MER