Sökning: "utländsk marknadsanalys"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden utländsk marknadsanalys.

  1. 1. Uppdragsrelationer i en internationell kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Levin; Carolin Nilsson; Helena Naverbrant; [2009]
    Nyckelord :agent – principal teori; relationsmarknadsföring; uppsalaskolan marknadskunskap; uppdragsrelation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Problembeskrivning Brist på marknadskunskap vid utlandsetableringar leder till att svenska företag många gånger väljer att ge i uppdrag till utländska aktörer att representera dem på främmande marknader. Uppdragsrelationer är komplexa företeelser och leder ofta till motsättningar, främst på grund av skiljda målsättningar, osäkerhet och brist på förtroende mellan de inblandade. LÄS MER

  2. 2. Foreign Market Analysis : Should Oriflame Enter France?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Michael Tunbjer; Marion Jarne; [2006]
    Nyckelord :Foreign Market Analysis; Foreign Market Selection; International Marketing; 5 Cs; Oriflame; Direct Sales; French Market of Direct Sales; Utländsk Marknadsanalys; Val v Utländska Marknader; Internationell Marknadsföring; 5 C; Oriflame; Direktförsäljning; Franska Marknaden för Direktförsäljning;

    Sammanfattning : The global marketplace today encompasses 6 billion people. Many companies are beginning to see themselves as international rather than national acting on a global arena. An essential aspect of going abroad is to know where to go and why to go there. LÄS MER