Sökning: "utlärningsmetoder"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet utlärningsmetoder.

  1. 1. Lärplattan, främjande eller hindrande? : En litteraturstudie om multimodalt lärande genom användandet av lärplattan i undervisningen i svenska årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Melina Madsen; Julia Petterson; [2022]
    Nyckelord :multimodalt lärande; tablet; lärplatta; svenska; svenskundervisning; multimodala medier; multimodalitet; specialanpassning; främja; hindra; f-3; grundskola; lågstadie; årskurs1; årskurs 2; årskurs 3; förskoleklass;

    Sammanfattning : Denna studie belyser vilka hinder som kan uppstå när man arbetar multimodalt genom lärplattan i lågstadiet i ämnet svenska, men även i vilka sammanhang det kan främja elevers inlärning. Detta visar i sin tur resultatet av vad multimodalt lärande ger, samt varför lärplattan kan ses på olika sätt i lärandet. LÄS MER

  2. 2. E-Learning as a tool to support the integration of machine learning in product development processes

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ANTON EDIN; MARIAM QORBANZADA; [2020]
    Nyckelord :Machine learning; artificial intelligence; knowledge sharing in multinational organizations ; E-learning; center of excellence; Maskininlärning; artificiell intelligens; kunskapsdelning i multinationella organisationer ; E-learning; kunskapscenter;

    Sammanfattning : This research is concerned with possible applications of e-Learning as an alternative to onsite training sessions when supporting the integration of machine learning into the product development process. Mainly, its aim was to study if e-learning approaches are viable for laying a foundation for making machine learning more accessible in integrated product development processes. LÄS MER

  3. 3. Ungdomars motivation till att arbeta mot godkända betyg : En studie om elevers upplevelser av skolans utlärningsmetoder och betydelsen av socialt stöd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Tina Södergren Ericsson; [2017]
    Nyckelord :Nyckelord: motivation; skola; ungdomar; socialt stöd; kooperativt lärande; individualistiskt lärande; tävlingsinriktat lärande;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som motiverar elever att arbeta mot godkända betyg samt vilka skillnader det finns i elevernas upplevelser av motivation på Kunskapsskolan respektive kommunala skolor i en storstad i Sverige. En kvantitativ metod har använts, där pappersenkäter delats ut till elever på respektive skola. LÄS MER

  4. 4. Vad bidrar till en varm och nära elevrelation?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kent Borgström; [2017]
    Nyckelord :Autenticitet; Elevens syn; Förtroende; Inlärningsfrämjande undervisning; Kreativ kompetens; Lärande; Relationell pedagogik; Relationspedagogik; Respekt; Äkta dialog;

    Sammanfattning : Detta arbete belyser elevernas syn på lärare och på sin lärsituation. Syftet med arbetet är att belysa elevers syn på pedagoger och vilka egenskaper hos lärare som leder till god och inlärningsfrämjande relation. Den uppfattning eleverna ger vägs sedan in i tidigare forskning inom området relationell pedagogik. LÄS MER

  5. 5. Improvisationsundervisning i olika musikgenrer? - Fyra pedagogers undervisningsmetoder i improvisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Mikael Gökinan; [2008]
    Nyckelord :method; teaching; folk music; organ; improvisation; metod; pedagoik; blues; jazz; folkmusik; orgel; Musicology; Musikvetenskap; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Arts and Architecture; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: Teaching improvisation in different musical genres My curiosity for teaching improvisation in different genres emerged when I started playing with musicians who had another musical background than my own. I wanted to acquire a better understanding of what improvisation means to them and how improvisation is taught in their genre. LÄS MER