Sökning: "utlandsetablering kina"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden utlandsetablering kina.

  1. 1. Svenska företags etableringsstrategier i Kina, USA och Saudiarabien : En undersökning om kulturens betydelse för Hennes & Mauritz etableringar i utlandet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Vivian Miti; Nathalie Ibrahim; [2011]
    Nyckelord :Kultur; utlandsetablering; etableringsstrategier; Kina; Saudiarabien; USA;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I dagens globaliserade värld tätnar konkurrensen och konsumenterna får allt fler alternativ att välja mellan. Avståndet mellan länder har blivit mindre tack vare bland annat utvecklad infrastruktur och effektivare transporter. LÄS MER

  2. 2. Utlandsetablering till Kina

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Linus Hsu; [2010]
    Nyckelord :Establishment abroad; Chinese market; China; Tactel.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Purpose: To identify important and crucial geographical establishment aspects for an entering in the Chinese market and propose an establishment suggestion for the company Tactel. Method: The establishment is viewed from three different perspectives: In general, high-tech and service perspective. LÄS MER

  3. 3. Kulturmöten i Affärsvärlden : En flerfallstudie på kulturen i Kina vid internationella affärssammanhang

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Kim Kvistedal; Gil Saliba; [2009]
    Nyckelord :Kulturkrock; utlandsetablering; kulturskillnader; Kina; guangxi; etableringsstrategi;

    Sammanfattning : Problem: Samarbetet mellan Sverige och Kina har ökat stadigt för varje år som gått samtidigt som en etablering av svenska företag i Kina kräver att de svenska affärsmännen etablerar nya kontakter med kineserna. Denna uppsats tar upp de kulturella hinder och barriärer som de svenska företagen möter vid en etablering i Kina, etableringsmetoder, samt hur företagen har hanterat allt detta. LÄS MER

  4. 4. Etablering i Dubai. En fallstudie om en svenskbanks möjligheter på en marknad med en stark växande ekonomi

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helya Mehrabi; [2008]
    Nyckelord :Utlandsetablering; Dubai; nätverk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte i denna uppsats är att undersöka om Dubai kan vara en potentiell marknad för Swedbank och detta kommer att göras genom en jämförelse med etableringsprocessen i Kina. Vi vill även poängtera att vi genom denna undersökning kommer fokusera på sökningsfasen som är början på ett företags ingångsfas på en ny marknad. LÄS MER

  5. 5. Kulturella skillnader mellan hemsidor och deras inverkan på internationell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Amira Mulahusic; [2008]
    Nyckelord :Kultur; Webbdesign; Marknadskommunikation; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Kubera Production som har sitt kontor i Skellefteå är en strategisk kommunikationsbyrå som interesserar sig för hur kulturella skillnader mellan hemsidor kan analyseras och dokumenteras. Inledningsvis presenteras de två frågorna som ligger bakom den här rapporten. LÄS MER