Sökning: "utmärkelse"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet utmärkelse.
1. Kvalitetsutvärdering för operationell och strategisk verksamhetsutveckling av offentliga grönytor : en studie med utgångspunkt i NGSA Nordic Green Space Awards kvalitetsramverk
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Nordic Green Space Award, (NGSA), var en kvalitetsutmärkelse, ett nätverk och ett kvalitetutvärderingsramverk (Lindholst et al. 2016). LÄS MER
2. En virtuell utmärkelse: ett bevis på att du har lyckats? : En kvalitativ studie om kunders engagemang i Webhallens kundklubb och deras interaktion med dess spelifierade element
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Gamification innefattar element från spelvärlden som används i en icke spelrelaterad kontext eller miljö. Studien handlar om gamification i Webhallens kundklubb. LÄS MER
3. Show Your Hand : A Quantitative Study of ESG Disclosure in Connection with Financial Performance of Swedish Real Estate Firms
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : Several studies have been conducted with the purpose to investigate the connections between real estate financial performance and ESG performance, mostly on asset level. The literature on ESG disclosure and real estate financial performance is not as explored. LÄS MER
4. Är miljön värderelevant? : En studie om miljörelaterade pressmeddelandens påverkan på aktiepriser
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker om miljörelaterade pressmeddelanden påverkar företags aktiepris. Studien undersöker även om det finns en skillnad i påverkan beroende på innehåll. Miljörelaterade pressmeddelanden delas upp i fem kategorier: Index, Utmärkelse, Produkt, Strategi och Övriga. LÄS MER
5. Designing and implementing a gamification prototype (Increasing engagement in Grade's platform)
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : The goal of this master’s thesis was to design and implement gamification features into Grade’s platform in a way that will enable the end users to feel more engaged. A process based on literature research, competitor analysis and design iterations allowed for a solution that integrated two well-known gamification concepts; leaderboards and badges. LÄS MER