Sökning: "uttalade värderingar"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden uttalade värderingar.

  1. 1. Kulturanalys av mättekniskt företag : Hur medarbetarnas kultur förhåller sig till de formella och uttalade värdena

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jacob Lejegård; [2023]
    Nyckelord :letter method; cornerstone model; internal customer satisfaction; culture; culture analysis; offensive quality development; organizational culture; brevmetoden; hörnstensmodellen; intern kundtillfredsställelse; kultur; kulturanalys; offensiv kvalitetsutveckling; offensivt kvalitetsarbete; organisationskultur;

    Sammanfattning : This study aims to examine the consistency between ascribed values and the prevailing culture in a company. The theoretical framework for the work consists of theories and concepts taken from offensive quality development and organizational culture. LÄS MER

  2. 2. Ja, jag ville köpa den där tröjan – vad då, då? : En kvalitativ studie om faktorer vid köpbeslut av mode och kläder utifrån hållbar konsumtion, TikTok och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Valéry Belvroy; Frida Johansson Blomberg; [2023]
    Nyckelord :consumer buying process; purchasing decisions; sustainable consumption; TikTok; marketing; platform logic; cognitive dissonans; attitude-behavior gap;

    Sammanfattning : Den här kvalitativa studien undersöker hur marknadsföring på TikTok påverkar konsumenters köpbeslutsprocess och köpbeslut – med särskilt fokus på konsumtion av mode och kläder. Vidare vill den här studien klargöra för de faktorer som driver konsumenter att bryta sina uttalade värderingar och intentioner under köpbeslutsprocessen i förhållande till hållbarhetsaspekterna. LÄS MER

  3. 3. Intersektionell förståelse av Sveriges feministiska utrikespolitik

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Alva Åkesson; Victoria Wester; [2022]
    Nyckelord :feministisk utrikespolitik; kritisk diskursanalys; intersektionalitet; postkolonialism; kritisk teori; Sverige; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar att analysera de bakomliggande maktstrukturer som skapas eller reproduceras av den svenska feministiska utrikespolitiken genom en kritisk diskursanalys som informeras av intersektionell feminism. Som grund till undersökningen ligger tre officiella dokument som producerats av den svenska regeringen och som ämnar att antingen etablera initiativets ramverk eller utvärdera politiken. LÄS MER

  4. 4. Säljande ideal : - En feministisk analys av influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Engelbrektsson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; Commercial videos; Sociala media; gender representation; visual communication; verbal communication; Influencer marketing; Influencers; Reklamfilm; Sociala medier; könsframställning; visuell kommunikation; verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur kvinnoideal och värderingar reproduceras på Instagram genom att undersöka hur de gestaltas i reklamfilm som använder influencer marketing. Genom att analysera och jämföra den visuella gestaltningen med det verbalt uttryckta i samband med betalda samarbeten kan frågeställningarna besvaras. LÄS MER

  5. 5. "Det är ett alltidsjobb" : En fallstudie om hur den ideella verksamheten påverkats av kommersialisering och professionalisering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mehdi Hachemaoui; William Loberg Bateman; [2021]
    Nyckelord :organizational culture; professionalization; commercialization; amateurism; non-profit association; artifacts; espoused beliefs and values; underlying assumptions.; organisationskultur; professionalisering; kommersialisering; amatörism; ideell förening; artefakter; uttalade värderingar; underliggande antaganden.;

    Sammanfattning : This study aims to examine how professionalization and commercializationinfluence the culture of the organization in a non-profit association. The studyobject is the elite preparatory activity in a sports organization. LÄS MER