Sökning: "utvärderande samtal"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden utvärderande samtal.

  1. 1. Nya sätt att läsa - Innovation genom metoden Design Thinking : En utvärderande studie av läspodden från Zon 164

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andreas Rehn; Viktor Wennström; [2020]
    Nyckelord :Young boys; library; interactive reading; participation; Design Thinking; enhanced reading experience; sound stimuli; light stimuli; unga killar; bibliotek; interaktiv läsning; delaktighet; Design Thinking; förhöjd läsupplevelse; ljudstimuli; ljusstimuli;

    Sammanfattning : Del 1 På uppdrag av Stockholms stads kulturförvaltning och Kista bibliotek har vi arbetat fram nya lösningar för att engagera unga killar i Kista i bibliotekets verksamhet. Målgruppen unga killar mellan 13-19 år valdes då denna grupp i stor utsträckning saknas på biblioteket idag. LÄS MER

  2. 2. Innovation genom metoden Design Thinking - Nya sätt att läsa : En utvärderande studie av Läspodden från ZON 164

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Viktor Wennström; Andreas Rehn; [2020]
    Nyckelord :Young boys; library; interactive reading; participation; design thinking; enhanced reading experience; sound stimuli; light stimuli; unga killar; bibliotek; interaktiv läsning; delaktighet; design thinking; förhöjd läsupplevelse; ljudstimuli; ljusstimuli;

    Sammanfattning : Del 1 På uppdrag av Stockholms stads kulturförvaltning och Kista bibliotek har vi arbetat fram nya lösningar för att engagera unga killar i Kista i bibliotekets verksamhet. Målgruppen unga killar mellan 13-19 år valdes då denna grupp i stor utsträckning saknas på biblioteket idag. LÄS MER

  3. 3. Pedagogisk dokumentation - ett verktyg för förändring? : En studie om möjligheter och hinder för verksamhetens utveckling genom pedagogisk dokumentation.

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Linn Larsson; Madeleine Bengtsson; [2017]
    Nyckelord :Pedagogisk dokumentation; verksamhetsutveckling; förskollärare; förhållningssätt; intervju; socialkonstruktionism.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur förskollärare talar om pedagogisk dokumentation i relation till verksamhetens utveckling. Studiens frågeställningar var; Vilka variationer av förhållningssätt gentemot pedagogisk dokumentation kommer till uttryck i förskollärares samtal? samt Hur samtalar förskollärare om den pedagogiska dokumentationens möjligheter eller hinder till att utveckla verksamheten? Den teoretiska utgångspunkten var socialkonstruktionism meddiskurspsykologisk metodologi för att analysera kommunikationen. LÄS MER

  4. 4. ”Detta är inget nytt, nu har jag bara fått ord för det” -aktionsforskning kring lässtrategier i åk7

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Lina Appelberg; Lena Jansson; [2015-11-28]
    Nyckelord :Aktionsforskning; reciprok undervisning; lässtrategier; läsförståelse; inkludering; utvecklingsstörning; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att följa ett arbetslags arbete och genom handledning utveckla reciprok undervisning i inkluderande arbetsformer för att utveckla alla elevers läsförståelse, i synnerhet elever med utvecklingsstörning. Frågeställningar: 1. LÄS MER

  5. 5. SAMARBETA MERA : En aktionsforskning med syfte att utveckla och stärka elevernas medvetenhet kring deras samarbete i klassrumssituationen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Magnus von Hofsten; Malin Forsberg; [2012]
    Nyckelord :samtal; samarbete; social interaktion; lyssnande; aktionsforskning;

    Sammanfattning : Vi har genomfört ett utvecklingsarbete som bygger på aktionsforskning. Målet med vårt utvecklingsarbete har varit att öka elevernas medvetenhet kring samarbete i klassrummet med betoning på samtal, lyssnande och social interaktion. Vår aktionsforskning har varit av den kvalitativa formen. LÄS MER