Sökning: "utvärdering av event marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden utvärdering av event marketing.
1. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER
2. Mätning och utvärdering av Eventmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna kandidatuppsats inom företagsekonomi behandlar ämnet eventmarknadsföring och merinriktat hur mätning och utvärdering går till hos företag och organisationer samt vilkakomplikationer som finns kring detta. Studien är gjord med kvalitativ metod och har baseratspå teorier samt praktiska exempel som samlats in via en intervjumetod hos företag ochorganisationer. LÄS MER
3. Att göra det oväntade - en utvärdering av marknadsföringskampanjen "Låna dig rik" på ett mindre folkbibliotek
Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : Futurum.kom is a collaborative marketing project with the aim of strengthening the internal organization of Länsbibliotek Sydost, Regionbibliotek Kalmar and the 25 public libraries within the southeast region. The project intends to externally build the brands of the public libraries in Blekinge, Kalmar and Kronobergs län. LÄS MER
4. Kommunicerad Talang : Kartläggning och utvärdering av Talang 2010´s externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : This thesis will explore how swedish Talang 2010 used their strategic communication in Kalmar and Stockholm and how the effect of this work was shown in the two cities. With a focus on how the sender was working with the external communication in the two cities, the heart of the research was studying Talang 2010’s communication strategy in these two contexts. LÄS MER
5. Quality management of events
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : Social media and the web give a target group a never ending flow of information up to a point where there is no possibility to take it all in. Because of this a campaign easily disappears amongst all the information. Therefore it can be advantageous for a company to use events as a marketing channel. LÄS MER