Sökning: "utvärdering av utbildning"
Visar resultat 1 - 5 av 371 uppsatser innehållade orden utvärdering av utbildning.
1. ”Grabbarna kan inte hantera penslar”
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna kvalitativa studie behandlar bildskapandet i fritidshemmet i relation till ett genusperspektiv. Syftet med studien är att undersöka bildskapandet i fritidshemmet med fokus på ett genusperspektiv utifrån lärares beskrivningar av sina erfarenheter och utmaningar. LÄS MER
2. Evaluation of a web-based education program in palliative care
Master-uppsats,Sammanfattning : Introduction: To enable continuing education in palliative care among health professionals, a web-based education program was launched in a Swedish county. Such an extensive investment needs to be evaluated. LÄS MER
3. I riktning mot bästa praxis : En kvalitativ intervjustudie om ett lokalpolisområdes användning av evidensbaserade arbetsmetoder
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kriminologi och polisiärt arbeteSammanfattning : Abstrakt Evidensbaserat polisarbete har förespråkats av forskare, politiker, samt inom Polismyndighetens styrdokument. Hur användningen faktiskt ser ut, samt hur de som är satta att använda evidensbaserat polisarbete upplever sina förutsättningar saknas det vidare undersökningar kring. LÄS MER
4. Utvärdering av kunskap och kompetenser inom hållbar utveckling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Hållbar utveckling behövs för att bidra till en hållbar framtid. Linneuniversitetet vill främja hållbar utveckling genom kursen lärande för hållbar utveckling. Syftet i den här studien är att utvärdera kursens effekt på integrering av kunskap om hållbar utveckling i yrkesrollen. LÄS MER
5. Prognosmodeller som verktyg för bedömning : Ett arbete om att nyttja elevdata i gymnasieskolan för att stödja betygsättning
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : De Förenta Nationernas Agenda 2030 fastställer som ett delmål att säkerställa utbildning av hög kvalitet och främja livslångt lärande för alla som en del av arbetet för ett mer hållbart samhälle. Vikten av detta delmål blir särskilt tydlig i och med det observerbara sambandet mellan en fullständig gymnasieexamen och allmän hälsa i Sverige; gymnasiestudenter som går ut med en gymnasieexamen tenderar att erhålla bättre allmän hälsa. LÄS MER