Sökning: "utvärdering hjälpmedel"

Visar resultat 1 - 5 av 127 uppsatser innehållade orden utvärdering hjälpmedel.

  1. 1. En undersökning av den språkutvecklande lärmiljöni grundskolans årskurs 2 ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Avkodning; lärmiljö; läsförståelse; tidiga insatser; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Johansson, Malin (2023). En undersökning av den språkutvecklande lärmiljön i grundskolans årskurs 2 ur ett specialpedagogiskt perspektiv Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av SWEPOS DGNSS-tjänster : En utvärdering av SWEPOS nätverks-DGNSS-tjänst samt SWEPOS tjänst för DGNSS i öppna data

    Kandidat-uppsats, KTH/Lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesi

    Författare :Isak Sjöberg; Marcus Nohrborg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie syftar till att utvärdera två av SWEPOS tjänster för DGNSS. De två tjänster som kommer utvärderas heter SWEPOS nätverks-DGNSS och SWEPOS tjänst för DGNSS i öppna data. Fältarbeten har utförts för att pröva tjänsternas precision och noggrannhet. LÄS MER

  3. 3. Utvärdering av Anki som hjälpmedel för inlärning av det japanska skriftsystemet hiragana

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jesper Lysell; [2023]
    Nyckelord :Gymnasieskolan; spaced reviews; skriftspråk; återgivningsträning; kroppsförankrad kognition;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks programmet Anki som ett hjälpmedel för att lära sig det japanska skriftsystemet hiragana i en gymnasiekurs i nybörjarjapanska. 22 elever har deltagit i en studie där de har delat med sig av sina provresultat i hiragana och genomfört en enkät om deras användning och uppfattning av Anki samt hur de skulle vilja att undervisningen i hiragana såg ut. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av ett användarcentrerat handmanöverdon för AGV:er

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Hampus Hansson; Linn Jonsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I och med den växande automatiseringen inom industrin används mer AGV:er (Automated Guided Vehicle) som är förarlösa truckar som exempelvis ett hjälpmedel i materialförflyttningen i industrin. Trots att AGV:er är automatiserade, finns ett tillhörande handmanöverdon till körning i manuellt läge. LÄS MER

  5. 5. Helm: Mobilitetshjälpmedel för personer med rörelsenedsättningar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alejandro Huayna Fernandez; Josef Jegham; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Möjligheten att förflytta sig är en grundläggande del av många människors vardag och vid begränsad personlig mobilitet uppstår det således svårigheter att kunna utföra vardagliga aktiviteter. Detta kan leda till att en person med begränsad mobilitet kan uppleva en drastiskt minskad känsla av självständighet såväl fysisk som mentalt. LÄS MER