Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER
2. Regionsutveckling av hållbar turism -Hur Region Halland kan expandera sin turism på ett hållbart sätt
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : A sustainable approach could be a solution for the tourism industry to reduce its climate impact. The aim of this thesis was to develop a sustainable tourism strategy, in collaboration with Swedish region Halland. The sustainability concept was set against the developed tourism strategy, both on a theoretical and practical level. LÄS MER
3. Det finns ett syfte med att delge information : - en studie om intern kommunikation av CSR-relaterad information
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : CSR är en förkortning för Corporate Social responsibility och innebär kortfattat att företag eftersträvar ansvarstagande genom att arbeta med sociala, ekonomiska och miljömässiga aspekter. Det finns relativt lite forskning kring den interna kommunikationen av CSR-relaterad information i jämförelse med den externa kommunikationen. LÄS MER
4. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER
5. Att planera och genomföra ett varumärkesvärde-ökande event : inom detaljhandeln på butiksnivå
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Eventmarknadsföring är i ropet just nu beroende på att det är ett sätt att kommunicera direkt till konsumenterna och påverka dem under en längre period. Denna uppsats behandlar hur en arrangör ska gå tillväga för att lyckas med att planera och genomföra ett varumärkesvärdeökande event. LÄS MER