Sökning: "utvärdering marknadskommunikation"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden utvärdering marknadskommunikation.

  1. 6. Utvärdering av information

    Kandidat-uppsats, Institutionen för innovation, design och produktutveckling

    Författare :Lena Granberg; Lena Stenbrink; [2007]
    Nyckelord :marknadskommunikation; informationsdesign; kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : I den här C-uppsatsen har vi på uppdrag av Eskilstuna Energi och Miljö undersökt deras informationsflöde till privatkunder. Syftet med undersökningen var att ta reda på hur bra deras olika informationskanaler fungerar. Vidare skulle vi ta reda på om några kanaler kunde tas bort eller om nya kanaler borde användas. LÄS MER

  2. 7. Hinder mellan företagets marknadskommunikation och kundernas inköpsbeteende : – En studie kring försäljning av konsumtionsvaror inom B2B

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Ilbäcken; Karin Edin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Även om ett företag har en innovativ idé, ligger rätt i tiden och har intern marknadsföringskompetens tycks det finnas hinder för att de ska lyckas nå ut med sitt koncept vilka inte nämns i litteraturen. Trots mängder av marknadsföringslitteratur och teorier om hur företag söker information, värderar alternativ och fattar beslut i samband med inköp så lyckas inte alla produkter. LÄS MER

  3. 8. För naturens bästa : en studie av svensk kvalitetsmärkning av ekoturism

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Pia Svensson; [2004]
    Nyckelord :ekoturism; resa; miljö; kvalitet; marknadsföring; varumärke; certifiering; märkning;

    Sammanfattning : Nature's Best is a quality-label for Swedish Eco-tourism. It is one of very few active ecotourism labels and the only one that claims quality as its main focus. The objective of this thesis is to evaluate the certification scheme Nature's Best with regards to the values the certification creates for the companies that certify their products. LÄS MER

  4. 9. Utvärdering av event marketing

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Erik Fransson; Johan Törnqvist; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; marknadskommunikation; relationsmarknadsföring; event marketing; utvärdering; evenemang; promotion; Staffan Hård af Segerstedt; Ekonomi;

    Sammanfattning : Event marketing är en marknadsföringsform som har växt ordentligt under senare delen av 90-talet och det börjar bli ett naturligt inslag i företagens marknadskommunikation. Trots denna tillväxt har event marketing under en längre tid sammankopplats med brist på utvärderingsmetoder. LÄS MER