Sökning: "utvärdering organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 285 uppsatser innehållade orden utvärdering organisation.

  1. 1. ”Vi söker dig som…”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Bernhard Bulai; Elin Lundquist; [2023-10-24]
    Nyckelord :Fritidshem; Lärare i fritidshem; Profession; Kompetens; Kunskapsbas; Platsannonser; Omsorgsuppdrag;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur lärare i fritidshem konstrueras i platsannonser med utgångspunkt i de kompetenser som där skrivs fram för professionen. I studien används en kvalitativ innehållsanalys i bearbetningen av det empiriska materialet vilket består av 50 platsannonser. LÄS MER

  2. 2. Tillit, misstro och motstånd : En studie av skolutvecklingsaktörers konstruktioner av skolutvecklingens villkor

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maria Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :instructional; governance and management; school leader; school development; trust; mistrust; undervisnings-; styrning och ledning; skolledare; skolutveckling; tillit; misstro;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to uncover and problematize how school management and senior teachers perceive governing and management of school development processes from a perspective of trust. The research questions are the following: “Which constructs of trust emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes?” and “Which constructs of possibilities and challenges emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes from a perspective of trust?” The study has a social constructivist design where a framework for evaluation of trust versus mistrust (the Trust/Mistrust matrix: TDM) was used in the analysis. LÄS MER

  3. 3. Automatisering i informationsflöden : En fallstudie som identifierar möjligheter och utmaningar vid automatisering i informationsflödet hos stora, producerande företag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Gilezan Nathalie; Zijan Valerija; [2023]
    Nyckelord :Automatisering; informationsflöde; människor; möjligheter; processer; teknologi; utmaningar;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapen om automatisering i informationsflödet på stora, producerande företag. Utifrån studiens syfte har två frågeställningar formulerats: • Vilka automatiseringsmöjligheter finns i informationsflödet hos stora, producerande företag? • Vilka är de potentiella utmaningarna vid automatisering i informationsflödet hos stora, producerande företag? Metod: Studiens design är en enfallsstudie med ett fallföretag som är ett stort, producerande företag. LÄS MER

  4. 4. Blev det som det var tänkt? : Hur militärregionerna uppstod ur askan och blev en skvader.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Gustav Bynke; Nils Nyborg; [2023]
    Nyckelord :Kommunikation; organisation; militärregion; omorganisation; etablering; utvärdering; attityder;

    Sammanfattning : Syftet med forskning av organisationsförändring och kommunikation inom FM är att få förståelse för hur kommunikation påverkar implementering av organisationsförändring. Genom att belysa hur kommunikationen har påverkat resultatet av förändringsarbetet. LÄS MER

  5. 5. Organisation av matematikstöd på några gymnasieskolor : Ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Tina Johansson; Catarina Larsson; [2023]
    Nyckelord :Framgångsfaktorer; Gymnasium; Matematikstöd; Organisation; Stödverksamhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Johansson, Tina och Larsson, Catarina (2023). Organisation av matematikstöd på några gymnasieskolor: ur ett specialpedagogiskt perspektiv. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER