Sökning: "utvärdering pr"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden utvärdering pr.

  1. 1. Social media management – från flum till finrum

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anton Eliasson; Victor Egnell; [2014-09-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Social media management – från flum till finrum Författare Anton Eliasson & Victor Egnell Handledare Orla Vigsö Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Institution för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin Vårterminen 2014 Sidantal 42 (exklusive bilaga) Antal ord 13465 Syfte Syftet med studien är att undersöka yrket Social Media Manager, dess funktion och samspel med övriga kommunikativa roller i svenska organisationer, samt undersöka om yrket visar tecken på en professionaliseringsprocess. Metod Kvalitativ respondentintervju Material Sju intervjuer med individer anställda på olika organisationer, både internt och externt, som föll under vår definition av social media manager. LÄS MER

  2. 2. Etik, ansvar och legitimitet : En kvalitativ studie om hur PR-konsulter förhåller sig till professionell etik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Helgesson; [2014]
    Nyckelord :Advocacy; Etik; PR-konsulter; påverkansarbete; Public Relations PR ; Legitimitet; Professionell etik;

    Sammanfattning : Titel: Etik, ansvar och legitimitet - En kvalitativ studie om hur PR-konsulter förhåller sig till professionell etik Författare: Elin Helgesson  Kurs, termin och år: MK032G Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C) C-uppsats, HT13, 2013-2014. Antal ord i uppsatsen: 19 468 ord. LÄS MER

  3. 3. ”Så länge de sköter sig är vi med…” : En studie över hur företag agerar i samband med sponsring.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Lars Norberg; Ola Larsson; [2008]
    Nyckelord :Sponsring; PR; Sport; Marknadsföring; Utvärdering;

    Sammanfattning : Marknadsföring genom sponsring är ett starkt växande område. Idrotten är ett av de tydligare och mest uppenbara områdena där sponsring förekommer och får stor exponering. Vid varje idrottsevenemang om det så upplevs på plats som via en TV sändning är fullt av exponerade företagsnamn, varumärken och liknande sponsringselement. LÄS MER

  4. 4. The Industry of Electronic Signal Conditioning Modules : An Analysis of the Swedish Market

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Henrik Montalvo; [2007]
    Nyckelord :Industry analysis; Marketing strategy; signal conditioning modules;

    Sammanfattning : In this thesis, I conduct the analysis of market competition applied to the industrial and technical products, namely, Electronic Signal Conditioning Modules developed by PR Electronics and sold in the Swedish market only. In the first chapter, I will review the existing theories on industrial analysis in an innovation context with the triple helix model in the European context and the open innovation model. LÄS MER

  5. 5. Utvärdering av Skogens Dag i Borås 2005 evenemanget som informationskanal

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Martin Bengtsson; Johanna Nilsson; [2006]
    Nyckelord :library and information science; biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine Skogsstyrelsens event Skogens Dag as an information channel by looking at information use and information behaviour during the communication process of the event. This is done by examining the aims of Skogsstyrelsens information distribution during the event in relation to its outcomes. LÄS MER