Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource ManagementSammanfattning : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. LÄS MER
2. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER
3. Skogsbränslekedjan och behov av avtalsmallar för skogsbränsleentreprenad
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Användningen av bränslen med skogligt ursprung har i Sverige ökat stadigt sedan 1980-talet. Tänkbara anledningar till ökningen är en ökad medvetenhet kring enregisystemens miljö- och klimatpåverkan samt att energipriserna stigit och gjort det lönsammare att ta ut bränslesortiment från skogen. LÄS MER
4. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER
5. Vilka bakomliggande faktorer definierar relationskvalitet : en kvantitativ studie ur hyresgästens perspektiv
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sedan Berry et al (1983) definierade relationsmarknadsföring har en mängd forskning försökt förklara vilka faktorer egentligen som ligger bakom en relationskvalitet. Begrepp som engagemang, förståelse, förtroende, relationens längd med mera är några av sakerna som forskare försökt att definiera relationskvaliteten. LÄS MER