Sökning: "utvärdering relationsmarknadsföring"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden utvärdering relationsmarknadsföring.

  1. 6. Hinder mellan företagets marknadskommunikation och kundernas inköpsbeteende : – En studie kring försäljning av konsumtionsvaror inom B2B

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Ilbäcken; Karin Edin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Även om ett företag har en innovativ idé, ligger rätt i tiden och har intern marknadsföringskompetens tycks det finnas hinder för att de ska lyckas nå ut med sitt koncept vilka inte nämns i litteraturen. Trots mängder av marknadsföringslitteratur och teorier om hur företag söker information, värderar alternativ och fattar beslut i samband med inköp så lyckas inte alla produkter. LÄS MER

  2. 7. Utvärdering av event marketing

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Erik Fransson; Johan Törnqvist; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; marknadskommunikation; relationsmarknadsföring; event marketing; utvärdering; evenemang; promotion; Staffan Hård af Segerstedt; Ekonomi;

    Sammanfattning : Event marketing är en marknadsföringsform som har växt ordentligt under senare delen av 90-talet och det börjar bli ett naturligt inslag i företagens marknadskommunikation. Trots denna tillväxt har event marketing under en längre tid sammankopplats med brist på utvärderingsmetoder. LÄS MER