Sökning: "utvärdering som meningsskapande"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden utvärdering som meningsskapande.
1. Meningsskapande i digital design - En utvärdering av Slow Design som ramverk för design av digitala artefakter
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Arbetet utforskar hur väl det går att tillämpa Slow Design och dess principer (reveal, expand, reflect, engage, participate, evolve och ritual) inom utvecklingen av digitala artefakter. I kontrast till ett fokus på effektiva interaktioner, fokuserar Slow Design på att främja medvetna interaktioner genom att skapa tillfällen för reflektion. LÄS MER
2. Högskolebibliotekariers syn på sin roll som informationsexpert : Undervisning utifrån teorier eller meningsskapande i organisationer?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskapSammanfattning : Problemställning och syfte: Syftet med studien är att undersöka högskolebibliotekariens roll som informationsexpert inom ett undervisningssammanhang. Detta görs genom att undersöka hur högskolebibliotekariers meningsskapande relaterar till deras förutsättningar att kontrollera och utveckla sitt professionella kunskapsområde i undervisningen. LÄS MER
3. Meningsskapande i musikbedömning : En studie av lärares upplevelser och hur de erfar att bedömning sker i musikundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka musiklärares bedömningspraktiker och utvärdering av bedömande. Med en fenomenologisk utgångspunkt undersöks musiklärares uppfattningar om bedömning, hur de utvärderar bedömandet och vad de erfar som meningsfullt att bedöma. LÄS MER
4. För vems ögon : - en studie om hur föskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Granat, Therese (2021). För vems ögon? En studie om hur förskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
5. Mognadsgrad och förbättringsförslag av acceptanstester inom Trafikverkets verksamheter baserat på TMM
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : I nuläget utförs acceptanstester på Trafikverket utan att veta testprocessens styrkor och svagheter. Denna fallstudie tar genom Test Maturity Model (TMM) fram en mognadsgrad för testprocessen inom acceptanstester. Mognadsgraden visar hur processen ligger till i nuläget och visar testprocessens svagheter och styrkor. LÄS MER