Sökning: "utvärdering som meningsskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden utvärdering som meningsskapande.

  1. 1. Meningsskapande i digital design - En utvärdering av Slow Design som ramverk för design av digitala artefakter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Can Dücay Erbora; Adam Forssell Ducellis; [2023]
    Nyckelord :Slow Design; UX design; Design science; Grocery Shopping; Web shop; Slow Design; UX-design; Design science; Mathandel; Nätbutik;

    Sammanfattning : Arbetet utforskar hur väl det går att tillämpa Slow Design och dess principer (reveal, expand, reflect, engage, participate, evolve och ritual) inom utvecklingen av digitala artefakter. I kontrast till ett fokus på effektiva interaktioner, fokuserar Slow Design på att främja medvetna interaktioner genom att skapa tillfällen för reflektion. LÄS MER

  2. 2. Högskolebibliotekariers syn på sin roll som informationsexpert : Undervisning utifrån teorier eller meningsskapande i organisationer?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskap

    Författare :Felix Palmqvist; [2022]
    Nyckelord :teaching; academic librarians; information literacy; sensemaking; lifelong learning; information expert; undervisning; högskolebibliotekarier; informationskompetens; meningsskapande; livslångt lärande; informationsexpert;

    Sammanfattning : Problemställning och syfte: Syftet med studien är att undersöka högskolebibliotekariens roll som informationsexpert inom ett undervisningssammanhang. Detta görs genom att undersöka hur högskolebibliotekariers meningsskapande relaterar till deras förutsättningar att kontrollera och utveckla sitt professionella kunskapsområde i undervisningen. LÄS MER

  3. 3. Meningsskapande i musikbedömning : En studie av lärares upplevelser och hur de erfar att bedömning sker i musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Erik Eklund Larsson; [2022]
    Nyckelord :Assessment; High school; Meaning creation; Phenomenology; Interviews; Bedömning; Högstadiet; Meningsskapande; Fenomenologi; Intervjuer;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka musiklärares bedömningspraktiker och utvärdering av bedömande. Med en fenomenologisk utgångspunkt undersöks musiklärares uppfattningar om bedömning, hur de utvärderar bedömandet och vad de erfar som meningsfullt att bedöma. LÄS MER

  4. 4. För vems ögon : - en studie om hur föskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Granat; [2021]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; dokumentation; stödinsatser; uppföljning; utvärdering.;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Granat, Therese (2021). För vems ögon? En studie om hur förskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Mognadsgrad och förbättringsförslag av acceptanstester inom Trafikverkets verksamheter baserat på TMM

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :John Halldén; Caroline Berglund; [2019]
    Nyckelord :TMM; Acceptance testing; Trafikverket; maturity level; case study; TMM; Acceptanstest; Trafikverket; Mognadsgrad; Fallstudie;

    Sammanfattning : I nuläget utförs acceptanstester på Trafikverket utan att veta testprocessens styrkor och svagheter. Denna fallstudie tar genom Test Maturity Model (TMM) fram en mognadsgrad för testprocessen inom acceptanstester. Mognadsgraden visar hur processen ligger till i nuläget och visar testprocessens svagheter och styrkor. LÄS MER