Sökning: "utvärdering tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden utvärdering tjänsteföretag.

  1. 1. Idéhantering i digitala tjänsteföretag

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Marcus Arvidsson; David Lagerholm; [2018]
    Nyckelord :Innovation; idea management; service company; measurement; Innovation; idéhantering; tjänsteföretag; mätning;

    Sammanfattning : Att snabbt kunna anpassa sig till förändringar inom teknik, marknad, och kunders krav harblivit en allt mer viktig egenskap hos företag. Idag rör sig samhället oerhört fort. LÄS MER

  2. 2. Big Data in Performance Measurement: : Towards a Framework for Performance Measurement in a Digital and Dynamic Business Climate

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :KARIN KNOBEL; LOVISA LÆSTADIUS; [2018]
    Nyckelord :Performance Measurement; Metrics; User Behaviour; User Data; Big Data; User Experience; Streaming; Audio Streaming; Online Content Provider; Commuter; Prestationsmätning; Mätetal; Användarbeteenden; Användardata; Big Data; Användarupplevelse; Strömmad media; Ljud-strömning; Online-tjänsteföretag; Pendlare;

    Sammanfattning : In today’s business climate permeated by Big Data, an opportunity to drive performance lies in analysing consumer behaviour from user data. In particular for online content providers, user data is available in abundance and logged continuously. LÄS MER

  3. 3. Belöningssystem och motivation : En fallstudie på Ericsson Local Services AB

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Sandra Barkstedt; Sara Hell; [2016]
    Nyckelord :belöningssystem; motivation; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Belöningssystem kan beskrivas som ett styrmedel för attmotivera anställda till att arbeta i riktning mot företagets mål. Belöningssystem somstyrverktyg har en viktig roll hos företagen, eftersom ett välutvecklat ochtillfredställande belöningssystem kan öka motivationen avsevärt för de anställda. LÄS MER

  4. 4. Prestationsmätningssystem: Styrning, Planering och Uppföljning i tjänsteföretag : En utvärderingsstudie av IKEA Hemmas PMS

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Madeleine Olsson; Julia Henriksson; [2014]
    Nyckelord :Performance Measurement System; KPI; evaluation studies; Service Company; information system; Prestationsmätningssystem; KPI; Nyckeltal; Utvärdering; Utvärderingsstudie; tjänsteföretag; informationsflöde;

    Sammanfattning : Examensarbete, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Controller, 4FE12E, VT 2014 Författare: Madeleine Olsson och Julia Henriksson Examinator och Handledare: Fredrik Karlsson   Titel: Prestationsmätningssystem: Planering, Styrning och Uppföljning i tjänsteföretag – en utvärdering av IKEA Hemmas PMS   Nyckelord: Prestationsmätningssystem, KPI, nyckeltal, utvärdering, utvärderingsstudie, tjänsteföretag, informationsflöde   Bakgrund: Det är vitalt att organisationer löpande förvaltar sitt prestationsmätningssystem (PMS) i syfte att säkerställa att rätt saker mäts. Om inte måtten följs upp kontinuerligt och utvärderas, kan prestationsmätning bli en kostsam process som inte leder till några förbättringar för organisationen. LÄS MER

  5. 5. Kan managementkonceptet LEAN stödja lärande i en organisation?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Agneta Häll; [2012-11-27]
    Nyckelord :LEAN; lärande i organisationer; ledarskap;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka om ledningsfilosofin The Toyota Way och verktygslådan LEAN; • Stödjer lärande i en organisation, samt • Om ledarens roll för lärande är en viktig kompetens, utifrån teorier om lärande och ledarens roll för lärande i organisationer. Specifika frågeställningar är; • Stödjer Volvokoncernens ledarkompetenser ett LEAN ledarskap, samt • Är ledarens roll för lärandet en viktig kompetens och hur uppfattar ledarna de faktiska förutsättningarna för ett LEAN ledarskap? Teori: Wengers, teori om Communities of Practice, Targama & Sandbergs teori om Ledning och förståelse. LÄS MER