Sökning: "utveckla befintliga kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden utveckla befintliga kunder.

  1. 1. Estimating Impacts Using LCA in Procurement Processes : A case study for a multinational networking and telecommunications company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Gustav Westling; [2023]
    Nyckelord :Procurement; Sustainability; Sourcing; Life Cycle Analysis; Life Cycle Assessment; LCA; SCM; Supply Chain Management; Inköp; Hållbarhet; Strategiskt inköp; Livscykelanalys; LCA; SCM; Försörjningskedjehantering; Supply chain-hantering;

    Sammanfattning : This thesis investigates how a company can implement life cycle analysis (LCA) into procurement. The thesis also explores the potential synergies between the LCA and procurement. A single casestudy was utilized for this purpose. It uses LCAs using a simplified methodology, interviews, and a literature review to carry out the study. LÄS MER

  2. 2. Relationsförändring mellan företagskunder och banker : En kvalitativ studie om hur affärsrelationen för företagskunder har förändrats i en digitaliserad bankmiljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Pontus Karlsson; Manne Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Bank; Digitalization; Communication; Business relationship; Corporate customer; Bank; Digitalisering; Kommunikation; Affärsrelation; Företagskund;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur digitaliseringen har påverkat företagskunders affärsrelation till banken, samt att identifiera faktorer som kan bidra till att bygga och bevara långsiktigt lönsamma kundrelationer. I inledningen behandlades tidigare forskning, där det konstaterades att banker behöver utveckla en bättre förståelse för sina kunder för att behålla lojala kundrelationer, samt att det fanns ett intresse för vidare studier av digitaliseringens påverkan på relationen mellan banker och dess kunder, från kundens perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Samskapande för framgång : Externa aktörers betydelse för produktutveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ludvig Hellström; Kalle Wilner; [2023]
    Nyckelord :Co-Creation; Customer Value-creating Processes; Encounter Processes; Product Development; Product-Oriented Manufacturing Companies; Supplier Value-creating Processes; Usability Testing.;

    Sammanfattning : Produktorienterade industriföretag strävar alltid efter att producera och leverera produkter som möter kundens behov och preferenser. Produktutveckling är därför en viktig del i företag för att kunna vara konkurrenskraftig i en alltmer konkurrensutsatt miljö på marknaderna. LÄS MER

  4. 4. A Modular Solution for Land Compasses : A new design that minimizes the number of components and contributes to a sustainable compass assortment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Felicia Widén; Linus Åberg; [2023]
    Nyckelord :Compass; Sighting compass; Modularization; Design for Disassembly; Design for Sustainability; Design for Repairability; Kompass; Syftkompass; Modularisering; Design for Disassembly; Design for Sustainability; Design for Repairability;

    Sammanfattning : This report presents a master’s thesis in Industrial Design Engineering at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm. The project was conducted on behalf of Silva Sweden AB during the spring of 2023, with the goal of modularizing Silva’s current assortment of land compasses. LÄS MER

  5. 5. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER