Sökning: "utveckla butik"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden utveckla butik.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Kai Kouweik; Jaouad Mrika; [2023]
    Nyckelord :Last mile; e-commerce; home delivery; Buy-Online-Pickup-in-Store; self-collection services; Sista milen; e-handel; hemleverans; hämtning i butik; utlämningsställen;

    Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER

  4. 4. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  5. 5. Vad får medarbetaren att stanna? : En kvalitativ studie om medarbetarens upplevelse av medarbetarskap i sin butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ida Liedberg; Felicia Berndtsson; [2023]
    Nyckelord :Co-workers; Co-workership; Co-workership wheel; staff turnover; retail trade; Swedish retail; Medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; personalomsättning; detaljhandel; svensk detaljhandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Medarbetarskap är ett alltmer uppmärksammat begrepp som förekommer rikligt idet svenska arbetslivet. Medarbetarskap finns på alla arbetsplatser och det som skiljer åt är hur utvecklat det är. Den svenska handeln är näringslivets största arbetsgivare där detaljhandeln ingår. LÄS MER