Sökning: "utveckla en webbplats"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden utveckla en webbplats.

  1. 1. Kriskommunikation ur ett barnrättsperspektiv : En kvalitativ studie utifrån webbplatsen Lilla Krisinfo

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alicia Rosengren; Emilia Kindahl; [2023]
    Nyckelord :crisis communication; crisis information; children; children s rights; children s information needs; children s search for information; rhetoric; focus group interviews; kriskommunikation; krisinformation; barn; barns rättigheter; barns informationsbehov; barns informationssökning; retorik; fokusgruppsintervju;

    Sammanfattning : Denna studie har syftat till att nå ökad kunskap om hur myndigheter kan utveckla sin kriskommunikation med barn i åldern 12-13 år, utifrån ett barnrättsperspektiv. Webbplatsen Lilla Krisinfo har utgjort ett exempel för studien. LÄS MER

  2. 2. Developing a User Interface Knowledge Management System to Support Provision of Clean Water and Sewers in the Buenos Aires Province : A Minor Field Study Based on Interaction Design

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonathan Schiött; William Ivergren; [2023]
    Nyckelord :Knowledge Management System; Data management; User Experience Design; AySA;

    Sammanfattning : This study aimed to develop a proof of concept Knowledge Management System (KMS) for Agua y Saneamientos Argentinos (AySA), an Argentinean water and sanitation firm. Key areas of investigation encompassed data management, knowledge sharing, talent retention, and operational efficacy challenges faced by AySA. LÄS MER

  3. 3. No question about it

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ella Hahn; Lucas Kronemyr; [2023]
    Nyckelord :förklimakteriet; klimakteriet; menopaus; postmenopaus; kampanj; broschyr; utomhusaffischering; hemsida;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur en kommunikationskampanj effektivt kan fÃ¥nga mÃ¥lgruppens uppmärksamhet och informera om klimakteriet och dess symptom, utan att skrämma publiken, samt genom sitt innehÃ¥ll skapa nya associationer till ämnet och uppmuntra öppna samtal om klimakteriet. Studien lyckades uppnÃ¥ sitt syfte genom att utveckla en kommunikationskampanj vid namn "Inget snack om saken". LÄS MER

  4. 4. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maryam Ebeid; David Arsic; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process The five-stage buying decision process; Online shopping; E-commerce; Fashion industry; Factors; Konsumentbeteende; Köpbeslutsprocessen; Näthandel; E-handel; Modebranschen; Faktorer;

    Sammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER

  5. 5. The One Spider To Rule Them All : Web Scraping Simplified: Improving Analyst Productivity and Reducing Development Time with A Generalized Spider

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rikard Johansson; [2023]
    Nyckelord :Web scraping; Web crawlers; HTML; Scrapy; Optimization; Web data extraction; Webbskrapning; Webbsökrobotar; HTML; Scrapy; Optimering; Webbdataextraktion;

    Sammanfattning : This thesis addresses the process of developing a generalized spider for web scraping, which can be applied to multiple sources, thereby reducing the time and cost involved in creating and maintaining individual spiders for each website or URL. The project aims to improve analyst productivity, reduce development time for developers, and ensure high-quality and accurate data extraction. LÄS MER