Sökning: "utveckling av ett frågeformulär för delaktighet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden utveckling av ett frågeformulär för delaktighet.

  1. 1. Vårdpersonals upplevelser inför omställning till digifysisk vård inom öppenvårdspsykiatri : En studie med kvalitativ ansats som undersöker möjligheter och hinder.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Linn Dahlén Ölander; [2022]
    Nyckelord :Digi-physical healthcare; E-mental health; mental health care professionals; Swedish specialty psychiatric; Theoretical Domains Framework TDF .; Digifysisk vård; digital omställning; digitala vårdmöten; digitala vårdtjänster; e-hälsa; Theoretical Domains Framework TDF ; vårdpersonal; öppenvårdspsykiatri.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nationellt eftersträvas en digital omställning där digital och fysisk vård integreras inom hälso- och sjukvården. Incitament för denna omställning är att ge invånare ökad tillgänglighet till vård men också att nå en ökad delaktighet för invånare. LÄS MER

  2. 2. Förändras ledarskapet när det sker på distans? : En studie om chefers upplevelse av ledarskapets förändring till distansarbete på ett IT-företag till följd av Covid-19

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mira Pelkonen; Ronja Lundqvist; [2021]
    Nyckelord :leadership; virtual teams; adaptive leadership; situational leadership; E-leadership; ledarskap; virtuella team; adaptivt ledarskap; situationsanpassat ledarskap; E-ledarskap;

    Sammanfattning : Covid-19 is a virus that has been rapidly spreading throughout the entire world from the start of 2020 and continued even during 2021. In a little bit over a year Sweden had more than one million confirmed cases of Covid-19. LÄS MER

  3. 3. Utomhusmiljön i förskolan : En kvalitativ studie med fokus på pedagogers syn på användandet av förskolegårdens miljö för barns utveckling och lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Agnes Sigvardsson; Sara Sjögren; [2020]
    Nyckelord :Utomhusmiljö; Samspel; Artefakter; Mediering; Pedagoger;

    Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med kunskap om verksamma pedagogers syn på förskolans utomhusmiljö för barns utveckling och lärande. Frågeställningar som hur verksamma pedagoger talar om förskolans utomhusmiljö som en lärmiljö i undervisningen samt vilket syfte pedagogerna har med utevistelse har guidat studien. LÄS MER

  4. 4. Sjuksköterskors möjlighet att arbeta efter barnkonventionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Louise Bertilsson; Helena Strid; [2018]
    Nyckelord :barnkonventionen; barn; sjuksköterska; trygghet; delaktighet; utveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vård av barn är komplex och sjuksköterskan behöver kunskap om den specifika vård som krävs i mötet med barn för att säkerställa god kvalitet i vården. Att möta barnet efter ålder och utveckling samt göra barnet delaktigt är en utmaning för sjuksköterskan och ställer krav på vårdandet. LÄS MER

  5. 5. Modersmålsundervisnings betydelse för tvåspråkiga elevers lärande i skolan en kvalitativ studie om tvåspråkiga elevers lärande och modersmåls påverkan i årkurs 5 -6

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Zozan Abdulkarim; Hana Omar; [2017-02-15]
    Nyckelord :tvåspråkighet; modersmål och förstaspråk; identitet; andraspråk; andraspråksundervisning;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet bakom vår studie är att undersöka hur andraspråkiga elevers prestationer i skolämnen förknippas med och påverkas av deltagandet i modersmålsundervisning. Det vill säga hur eleverna delaktighet och arbete i det första språket påverkar elevernas prestationer, utveckling och eventuella förbättring av kunskaper i skolämnen. LÄS MER