Sökning: "utveckling mål- och resultatstyrning"
Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden utveckling mål- och resultatstyrning.
6. Individuella utvecklingsplaner : Det livslånga lärandet som styrningspraktik
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : Under 1990-talet skedde stora samhällsförändringar inom både ekonomiska och politiska områden. Skolan förändrades från en centraliserad till en decentraliserad organisation. Kommunerna fick ta ett större ansvar för den lokala skolan och mål- och resultatstyrning infördes i förskolan, grundskolan och på gymnasiet. LÄS MER
7. "Man kan inte vara en glad amatör längre" : Om resultatmätning, lärande och legitimitet bland biståndsorganisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i JönköpingSammanfattning : Under 2000-talet har Sveriges internationella utvecklingssamarbete blivit allt mer resultatstyrt och man har beslutat att Sverige ska styra sitt utvecklingssamarbete mot tydligare mål, resultat och samordning samt ökad effektivitet. En del av Sveriges internationella utvecklingssamarbete utförs av enskilda organisationer, och återrapporteringen av dessas resultat har ansetts bristfällig för att utläsa huruvida stödet till enskilda organisationer varit ett effektivt sätt att bedriva utvecklingssamarbete på. LÄS MER
8. Leijonborg och Björklund -vs- Granath - Skola, kunskap, elev och lärare i Skolstart. Dags för en ny skolpolitik och Gäst hos overkligheten. En 48-årig sjundeklassares dagbok
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning:Syfte: Syftet med studien är att kartlägga förhållningssätt och idéer i centrala frågor som har betydelse för synenpå skolan, i Lars Leijonborg och Jan Björklund respektive Gunilla Granath böcker Skolstart. Dags för en nyskolpolitik respektive Gäst hos overkligheten. LÄS MER