Sökning: "utvecklingssamtal i förskolan-en studie om föräldrars förväntningar"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden utvecklingssamtal i förskolan-en studie om föräldrars förväntningar.

  1. 1. Hur är mitt barn på förskolan? : en studie om i vilken utsträckning föräldrars förväntningar uppfylls under ett utvecklingssamtal

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Magdalena Svensson; Mikaela Svensson; [2009]
    Nyckelord :Förskolan; Föräldrar; Pedagoger; Samtalsunderlag; Utvecklingssamtal;

    Sammanfattning : I förskolan sker det dagliga möten mellan föräldrar och pedagoger där övergripande information om barnet utbyts. Utöver dessa dagliga möten ska föräldrarna enligt regeringen (Regeringens prop. 2004/05:11) erbjudas utvecklingssamtal en gång per termin. LÄS MER

  2. 2. Utvecklingssamtal i förskolan : - en studie om föräldrars förväntningar i relation tillpedagogens syfte

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildning; Institutionen för utbildningsvetenskap; Mittuniversitetet

    Författare :Blerta Krasniqi; Sandra Martinsson; [2009]
    Nyckelord :Förskola; förväntningar; föräldrar; föräldrasamverkan; pedagog; utvecklingssamtal.;

    Sammanfattning : Studien behandlar utvecklingssamtal i förskolan. Syftet med dennastudie är att undersöka hur föräldrars förväntningar ser ut kringutvecklingssamtal i förskolan i relation till pedagogens syfte. Studiengenomfördes utifrån ett fenomenografisk perspektiv, vilket innebär attman undersöker folks uppfattningar om ett fenomen. LÄS MER

  3. 3. Utvecklingssamtalet i förskolan : En studie om föräldrars erfarenheter och förväntningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Amina Abbes; Maria Berg; [2009]
    Nyckelord :personal; utvecklingssamtal; förskola; föräldrar; samverkan;

    Sammanfattning : I förskolans utvecklingssamtal skall personal och föräldrar diskutera barnets utveckling ochlärande, vad barnet gör, hur det trivs och hur barnet fungerar socialt (Skolverket 2005). Detfinns inga mål barnet skall uppnå, som beskriver vad barnet skall kunna vid en viss tidpunkt. LÄS MER