Sökning: "utvecklingstiden"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade ordet utvecklingstiden.

  1. 1. Automatic compilation and summarization of documented Russian equipment losses in Ukraine : A method development

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Carl Zaff; [2023]
    Nyckelord :Russian Equipment loss; Russo-Ukrainian War; Method development; Machine learning; Tesseract OCR; Oryxspioenkop; OSINT; Ryssland; Materielförlust; Rysk-ukrainska kriget; Metodutveckling; Maskininlärning; Tesseract OCR; Oryxspioenkop; OSINT;

    Sammanfattning : Since the Russian invasion of Ukraine on the 24th of February 2022 – most of the United Nations have, in one way or another, participated in the most significant war of many decades. The war is characterized by Russia’s atrocious war crimes, illegal annexations, terror, propaganda, and complete disrespect for international law. LÄS MER

  2. 2. The One Spider To Rule Them All : Web Scraping Simplified: Improving Analyst Productivity and Reducing Development Time with A Generalized Spider

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rikard Johansson; [2023]
    Nyckelord :Web scraping; Web crawlers; HTML; Scrapy; Optimization; Web data extraction; Webbskrapning; Webbsökrobotar; HTML; Scrapy; Optimering; Webbdataextraktion;

    Sammanfattning : This thesis addresses the process of developing a generalized spider for web scraping, which can be applied to multiple sources, thereby reducing the time and cost involved in creating and maintaining individual spiders for each website or URL. The project aims to improve analyst productivity, reduce development time for developers, and ensure high-quality and accurate data extraction. LÄS MER

  3. 3. Användning av högnivåspråket Swift i webbläsaren och i Android : En studie på möjligheterna att återanvända högnivåspråket Swift utanför iOS i andra plattformar som webbläsare och Android

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Mark Albaloua; Kenan Kizilkaya; [2023]
    Nyckelord :Swift; Kotlin; WebAssembly; Jetpack Compose; SwiftUI; SwiftKotlin; Tokamak; reusability; high-level language; Swift; Kotlin; WebAssembly; Jetpack Compose; SwiftUI; SwiftKotlin; Tokamak; återanvändbarhet; högnivåspråk;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka möjligheterna att använda högnivåspråket Swift utanför iOS i webbläsaren och i Android. Detta för att minska mängden kod som skrivs och därmed minska utvecklingstiden för att skapa applikationer för iOS, webbläsaren samt Android. LÄS MER

  4. 4. Utilizing Input Simulation for Video Game Test Automation : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Auguste Jerlström; [2022]
    Nyckelord :Input Simulation; Interaction Simulation; User Interface; Test Automation; Quality Assurance;

    Sammanfattning : In typical software projects, it is common that half of the development time and cost is spent on testing the software. Software Test Automation is an area that has been rapidly expanding in recent years because of its capacity to test features rapidly and efficiently, but in the Video Game industry, this concept is still in its infancy and common practices are still being developed. LÄS MER

  5. 5. Estimation of blocked forces from a rear drive unit (RDU) in a test rig fixture

    Master-uppsats, KTH/Teknisk akustik

    Författare :Sanjay Jayachandran; [2022]
    Nyckelord :Acoustics; Vibration; Sound; Mechanics; Blocked Forces; Transfer Path Analysis; Component-based TPA; Vibro-acoustics;

    Sammanfattning : In the modern world, vehicle manufacturers are not the sole producer of every component in a vehicle but instead assign different subsystems to various OEMs (Original Equipment Manufacturer). Subsystems such as Rear Drive Units (RDU), Power Transfer Units (PTU), E-drives etc. are developed separately and then integrated into the main vehicle. LÄS MER