Sökning: "vägen efter grundskola"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vägen efter grundskola.
1. Koncept för utvärdering av energiundervisning på Miljöverkstaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteternaSammanfattning : Ett kunskapsområde som elever i grundskolan förväntas behärska handlar om energi och miljö. Som ett stöd till sko-lans ordinarie energiundervisning har Helsingborgs stad gjort en satsning i form av Miljöverkstaden som elever från Helsingborg med kranskommuner kommer till för att utbil-das inom energiområdet. LÄS MER
2. Skolpersonals syn på inkludering av barn med intellektuell funktionsnedsättning i olika skolformer. : En intervjustudie i tre svenska kommuner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa intervjustudie var att undersöka hur några yrkesroller inom förskola, grundskola och särskola såg på inkludering av barn och elever med intellektuell funktionsnedsättning i ordinarie verksamhet. Förskolan ska bereda plats för alla barn, sedan erbjuds grundskolan eller särskolan som två parallella skolformer. LÄS MER
3. Solvallas pre- and primary school
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Solvallastaden är en ny stadsdel som planeras i Stockholms västra förorter, i närheten av Bromma flygplats. Idag ligger Sveriges största arena för travsport i området. Framöver kommer området prioritera grönska, möjligheter till idrott, framkomlighet till fots och bostäder. LÄS MER
4. Skolan på Mälarängen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Skolan på Mälarängen är en grundskola på en tomt i Mälarhöjden, söder om Stockholm. Tomten präglas av en trafikerad väg som tar upp trafik från den intilliggande E4an, av naturmarker med äng och skog samt omkringliggande höjder och en kulle på tomten. LÄS MER
5. Grundskola i Mariehäll
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Skolan Klassrummen Projektet har till stor del utgått från klassrummen som är skolans i utbildningssyfte viktigaste enhet. I och med att lärarens roll har förändrats från en förmedlande roll bakom katedern till en handledande roll mitt i klassrummet så har önskemålen på klassrummen också förändrats. LÄS MER