Sökning: "välgörenhet attityd"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden välgörenhet attityd.
1. När emotionerna tar över : en kvantitativ studie om positiva och negativa emotioners påverkan på attityd och intentioner i en välgörenhetskontext
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Denna uppsats undersöker emotionsladdade budskap i annonser för ett välgörande ändamål, vilka väcker positiva emotioner respektive negativa emotioner. Närmare bestämt studeras huruvida dessa emotioner har en direkt påverkan på olika intentioner, och/eller om de medieras av attityden till behovet av hjälp. LÄS MER
2. VÄLGÖRENHETSATTITYDER : En nulägesstudie om människors attityder gentemot välgörenhet och donationer.
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Bilden av ideella hjälporganisationerna är positiv och relativt stabil över tiden, dock påverkas denna bild av hur mycket uppmärksamhet, positiv som negativ, organisationerna får i media. Negativ publicitet för en specifik ideell organisation leder till en negativ attityd för hela den ideella sektorn. LÄS MER
3. Design som hjälpmedel för hjälporganisationer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Under de senaste 30 åren har större uppmärksamhet riktats mot hjälporganisationer och deras verksamhet. Detta har lett till att västvärlden successivt börjat donera mer pengar till de bidragsberoende hjälporganisationerna. Samtidigt som donationerna ökat har konkurrensen mellan hjälporganisationerna vuxit. LÄS MER