Sökning: "välgörenhet förtroende"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden välgörenhet förtroende.
1. Den Moraliska Kompassen – En guide till marknadsföring av välgörenhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Tidigare studier visar en ökad misstro till välgörenhetsorganisationer samtidigt som det ökade antalet organisationer ökar konkurrensen mellan organisationerna om bidragsgivarnas donationer. Detta ställer krav på välgörenhetsorganisationer att marknadsföra sig för att nå ut till allmänheten. LÄS MER
2. Välgörenhetsorganisationer och marknadsföringsstrategier i sociala medier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Välgörenhet är något som har ökat de senaste 30 åren och 2008 slogs det ett världs rekord i insamling till välgörenhetsändamål. Med flera organisationer som ägnar sig åt välgörenhet kan det bidra till att konkurrensen hårdnar i mellan dem. LÄS MER
3. Att förena nytta och rätt information : Ett arbete om att informera och skapa förtroende inom ideella organisationer
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta arbete undersöker hur man på bästa sätt informerar om ideella organisationer i syfte att öka viljan till engagemang hos potentiella volontärer. De teoretiska utgångspunkterna behandlar trovärdighet inom välgörenhet, effektivitet och amatörism, trovärdighet i text och budskapsstrategier. LÄS MER
4. Allmänhetens givarprocess till välgörenhet : Vad behöver insamlingsverksamheter ta hänsyn till för att erhålla bidrag?
Magister-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background: Competition in the market for non-profit actors has increased significantly. More channels to reach potential donors have been designed, and ways to help has been extended. The industry is scrutinized with critical eyes because of the scandals that have emerged in recent years. LÄS MER
5. I välgörande syfte : En explorativ studie av välgörenhetsorganisationers marknadsföringsstrategier i relation till donatorernas engagemang
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER