Sökning: "välgörenhet förtroende"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden välgörenhet förtroende.

  1. 1. Den Moraliska Kompassen – En guide till marknadsföring av välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linn Albertsson; Emelie Ljung; [2016]
    Nyckelord :charity; marketing; trust; välgörenhet; marknadsföring; förtroende;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare studier visar en ökad misstro till välgörenhetsorganisationer samtidigt som det ökade antalet organisationer ökar konkurrensen mellan organisationerna om bidragsgivarnas donationer. Detta ställer krav på välgörenhetsorganisationer att marknadsföra sig för att nå ut till allmänheten. LÄS MER

  2. 2. Välgörenhetsorganisationer och marknadsföringsstrategier i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Eriksson; Hama Karim Pavel; [2014]
    Nyckelord :Social media; marketing strategies; charities; communications; Brand trust; Sociala medier; marknadsföring; kommunikation; välgörenhet; förtroende;

    Sammanfattning : Välgörenhet är något som har ökat de senaste 30 åren och 2008 slogs det ett världs rekord i insamling till välgörenhetsändamål. Med flera organisationer som ägnar sig åt välgörenhet kan det bidra till att konkurrensen hårdnar i mellan dem. LÄS MER

  3. 3. Att förena nytta och rätt information : Ett arbete om att informera och skapa förtroende inom ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Anna Rehnman; [2013]
    Nyckelord :informationsdesign; textdesign; trovärdighet; budskapsstrategier; ideellt arbete;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur man på bästa sätt informerar om ideella organisationer i syfte att öka viljan till engagemang hos potentiella volontärer. De teoretiska utgångspunkterna behandlar trovärdighet inom välgörenhet, effektivitet och amatörism, trovärdighet i text och budskapsstrategier. LÄS MER

  4. 4. Allmänhetens givarprocess till välgörenhet : Vad behöver insamlingsverksamheter ta hänsyn till för att erhålla bidrag?

    Magister-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Anneli Larsson; Maria Winther; [2012]
    Nyckelord :Non-profit actors; Giving; Motivation strategies; Positioning; Trust; Transparency; Information overload; Insamlingsverksamheter; Givande; Motivationsstrategi; Positionering; Förtroende; Transparens; Informationsöverflöd;

    Sammanfattning : Background: Competition in the market for non-profit actors has increased significantly. More channels to reach potential donors have been designed, and ways to help has been extended. The industry is scrutinized with critical eyes because of the scandals that have emerged in recent years. LÄS MER

  5. 5. I välgörande syfte : En explorativ studie av välgörenhetsorganisationers marknadsföringsstrategier i relation till donatorernas engagemang

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hedvig Westerberg; Cecilia Linder; [2010]
    Nyckelord :charity; trust; risk; scandal; involvement; marketing strategies; added value; välgörenhet; förtroende; risk; skandal; involvering; marknadsföringsstrategi; mervärde;

    Sammanfattning : .... LÄS MER