Sökning: "värde kund pris"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden värde kund pris.

  1. 1. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Viktor Storsved; Oscar Säfström; [2023]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; business model; value creation; service logic; customer centric innovation; food producer; product development; food industry; Innovation; konsumentcentrerad innovation; affärsmodell; värdeskapande; produktutveckling; livsmedelsindustrin; livsmedel; öppen innovation; producent; livsmedelsproducent;

    Sammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER

  2. 2. The potential of an Electric Road System from a value perspective : A case study in a Swedish municipality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Camilla Dehlin; Emil Vik; [2022]
    Nyckelord :Electric Road System; ERS; municipality; business model; value; co-development partnerships; electrification; Elvägssystem; elvägar; kommun; affärsmodell; värde; elektrifiering;

    Sammanfattning : Electric Road System is an emerging infrastructure with potential of accelerating the transition towards electric vehicles. At the same time, Swedish municipalities are showing difficulties in electrifying their vehicle fleets. LÄS MER

  3. 3. Ekoprenörskap : ett sätt att skapa värde för kunder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vilma Reponen; Madelene Wahlund; [2020]
    Nyckelord :affärsmodell​; ​ekoprenörskap​; ​fast fashion​; ​hållbarhet​; ​kundvärde​; ​plaståtervinning​; värdeskapande;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera affärsmodeller hos ekoprenöriella företag, det vill säga företag grundade och baserade på hållbara principer, för att utveckla en större förståelse för hur dess delar kan leda till värdeskapande för kunder. Halla Halla har valts som fallföretag för att de har kunder som köpt från dem flera gånger, och kan därmed anses skapa värde för dessa, samt för att grundarna är ekoprenörer som bedriver produktion av badkläder gjorda av återvunnet material. LÄS MER

  4. 4. Fallstudie: Effekterna av integration med en underleverantör i produktutveckling

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Viggo Jonason; Jonah Ejheden; [2020]
    Nyckelord :Supplier integration; Early Supplier involvement; Product development; Contract manufacturer; Outsourcing; Black box; Gray box; ;

    Sammanfattning : För att möta kundernas strikta krav på korta ledtider och krav på lågkostnadsprodukter med hög kvalitet, har många organisationer kommit att bero allt mer på underleverantörer för att utveckla konkurrenskraftiga produkter. Omfattningen av leverantörsintegrering kan beskrivas med mängden ansvar en leverantör får i beställarens produktutveckling och hur samarbetet ser ut mellan parterna. LÄS MER

  5. 5. Effektivare produktion : Hur kan ett företag inom konfektionsbranschen minska sina genomloppstider?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Malmén; Andreas Andersson Wallerius; [2017]
    Nyckelord :Efficiency; Customer Value; Lean; TOC; Value Stream Mapping; Effektivisering; Kundvärde; Lean; TOC; Värdeflödesanalys;

    Sammanfattning : Denna rapport omfattar en fallstudie på ett företag som producerar tryckta textiletiketter tillföretag inom textilbranschen. Företaget har idag vissa problem med ledtiden till kund. Därförvill de effektivisera produktionen och samtidigt skapa förutsättningar för en eventuellframtida expansion. LÄS MER