Sökning: "värde proposition"
Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden värde proposition.
1. FATTAR DU INTE BUSINESSEN SÅ KAN DU GÅ HEM
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: HR skapar enligt forskningen ett värde i organisationer de verkar i. Det finns emellertid en splittring i litteraturen gällande HR-funktionens bidrag. Detta kan skapa en brist på inflytande för professionen och en ambivalent inställning till yrket bland personalvetarstudenter och yrkesverksamma inom HR. LÄS MER
2. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER
3. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER
4. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER
5. Pricing The Value Proposition in Start-up Environment : A multi case study on start-up Pricing
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Pricing is one of the most critical factors for a company to thrive in the market. Unlike big companies, there is no pricing data available for startup companies. Pricing is one of the factors for startup failure. LÄS MER