Sökning: "värde tjänsteföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden värde tjänsteföretag.
1. Sustainable value creation : A case study of a Professional Service Firm
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today, sustainability has become a central part of every recent global agenda. As the world is establishing a more sustainable path, professional service firms have started setting up new targets and goals to meet the changing demands and regulations of governments, societies, and investors. LÄS MER
2. Strategier för det nya servicemötet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Skapa djupare förståelse för det nya servicemötet utan personal. Studien avser därmed att undersöka hur tjänsteverksamheter arbetar med självservicen för att skapa bra kundbemötanden. Slutligen vill studien även bidra med forskning om hur självservicen har förändrat servicemötet. LÄS MER
3. Flexible office : Nya värden i traditionell bransch
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Under det senaste årtiondet har ett antal aktörer som erbjuder gemensamma arbetsytor sett en kraftig global tillväxt. Denna tillväxt beror till stor del på att dessa aktörer erbjuder sina hyresgäster vissa aspekter som inte erbjuds inom traditionella hyreskontrakt. Ett exempel på detta är kortare avtalstid på uthyrbara ytor. LÄS MER
4. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER
5. Idéhantering i digitala tjänsteföretag
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Att snabbt kunna anpassa sig till förändringar inom teknik, marknad, och kunders krav harblivit en allt mer viktig egenskap hos företag. Idag rör sig samhället oerhört fort. LÄS MER