Sökning: "värdebaserad försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden värdebaserad försäljning.

  1. 1. Strategiska prismodeller och prissättningskalkyler för fossilfria modulära produktionsanläggningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Niklas Bolin; Fredrik Danfors; Herman Lönnqvist; [2023]
    Nyckelord :price; pricing; price model; price models; fossil-free; production; modular; pris; prissättning; prismodell; prismodeller; fossilfri; produktion; modulär;

    Sammanfattning : Komplexa värdekedjor och utsläppstung produktion har länge präglat vårt samhälle och utgör grunden till flera globala svårigheter. Syftet med detta självständiga arbete är att undersöka hur prismodeller och prissättningskalkyler kan användas som underlag i prissättning och produktlansering av fossilfria modulära produktionsanläggningar. LÄS MER

  2. 2. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Simon Anderson; Markus Johannisson; [2022]
    Nyckelord :Value based selling; Customer perceived value; Perceived value; Value drivers; Värdebaserad försäljning; Kundens upplevda värde; Upplevt värde; Värde attribut;

    Sammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER

  3. 3. Värdebaserade affärsmodeller för IT-tjänsteleverantörer : Ett ramverk för transformationen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Oliver Eriksson; Martin Lantz; [2021]
    Nyckelord :Value-based business model; Value-based selling; Value-based pricing; Organisational change; IT-industry; Värdebaserad Affärsmodell; Värdebaserad Försäljning; Värdebaserad Prissättning; Organisationell Förändring; IT-branschen;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of the study is to explore and identify activities that contributes to the abilities that are necessary in order to enable the transformation towards a value-based business model. The purpose will be answered through the development of a transformation framework that can guide organisations and aid in order to succeed with the transformation process. LÄS MER

  4. 4. Barriers of Value-Based Pricing in Manufacturing Companies

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Mandy Ho; Siwa Alipour; [2020]
    Nyckelord :value-based pricing; pricing; manufacturing companies; value-based selling; customer-perceived value; service dominant logic; service; barriers; value; värdebaserad prissättning; prissättningsstrategi; tillverkningsföretag; tjänster; värdebaserad försäljning; hinder; barriär; värde;

    Sammanfattning : Manufacturing companies are increasingly serving customers through valuebased offers by adding and integrating more services in their businesses. Although, manufacturers mainly still use cost-based pricing, many are reconsidering their pricing strategies to capture a fair share of the value they create through value-based offers. LÄS MER

  5. 5. The challenges and improvement opportunities in a product-service sale process from a salesperson’s perspective : A case study at Scania

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Maria Kaldma; Kajsa Ahlbeck; [2018]
    Nyckelord :service design; product-service sale process; salesperson s perspective; PSS;

    Sammanfattning : The objective of this thesis is to identify how a salesperson perform the product-service sale process, through investigating the salesperson’s conditions, challenges, and improvement opportunities within. Based on this, recommendations are given regarding how the product-service sale process can be improved, and how to develop the ideal sale process. LÄS MER