Sökning: "värdeförslag"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet värdeförslag.

  1. 1. An Industrial Perspective on Ultrapure Water Production for Electrolysis : A techno-economic assessment of membrane distillation for electrolysis - synergies, performance, costs, and value propositions

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Hampus Mässgård; Arvid Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sustainable development is one of the most important issues in todays’ industrial sector, and several markets are now looking for alternatives to fossil fuels. One of these solutions is hydrogen; a clean, easily combustible gas which can be used as fuel in several industrial processes, such as steel production and power generation. LÄS MER

  2. 2. An Analysis of the Value Propositions for Integrated 4D BIM-GIS Adoption for Construction supply Chain Management : Assessing Digital Transformation in the Swedish AEC Industry

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Robert Antoh; [2021]
    Nyckelord :Building Information Modelling; Geo-Information Science; 4D BIM-GIS users; 4D BIM-GIS future adopters; 4D BIM-GIS adoption value propositions; Byggnadsinformationsmodellering; Geografiskt informationssystem; 4D BIM-GIS användare; 4D BIM-GIS framtida användare; 4D BIM-GIS antagande av värdeskapande förslag;

    Sammanfattning : Logistics and supply chain in the Architecture, Engineering and Construction (AEC) industry can be seen as coordinated collaboration that is subject to managerial risks. The managerial risks are mitigated by Building Information Modelling (BIM) and Geo-Information Science (GIS), which are two distinctive digital transformative tools which are revolutionizing and accelerating the AEC industry in recent years. LÄS MER

  3. 3. The value perception gap between customers and sellers : A case study on aftersales services within maritime industry

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Pontus Öström; Emil Fröyset; [2020]
    Nyckelord :Serive; Customer value; Value proposition; Customer perspective; Maritime industry; Service; Kundvärde; Värdeerbjudanden; Kundperspektiv; Maritim industri;

    Sammanfattning : Increased competition and lower margins on products cause many traditional manufacturing companies to resort to services to increase revenues and differentiate themselves from competitors. A challenge manufacturing companies and their sellers face within this change lie within understanding what their customers value in the contexts of service and how to convey these values into superior value propositions. LÄS MER

  4. 4. En studie kring cross-shopping, lojalitet och värdeskapande : Examensarbete

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Kaspersson; Isabella Olsson; [2016]
    Nyckelord :Lojalitet; cross-shopping; värdeskapande;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ uppsats för att undersöka vilka drivkrafter och värden som påverkar konsumenters beteende avseende cross-shopping inom livsmedelshandeln. Vår avsikt var att få insikt i hur företag kan möta konsumenters preferenser för att påverka deras lojalitet. LÄS MER

  5. 5. Oberoende skivbolag och deras erbjudanden : En studie om hur oberoende skivbolag erbjuder värdeförslag för attattrahera nya samt behålla befintliga artister

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Eriksson; Andreas Olofsson; [2014]
    Nyckelord :oberoende skivbolag; artister; Service-dominant logic; värdeförslag; samskapande;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats behandlar oberoende skivbolags förändrade roll till följd avdigitaliseringen av musiken som bidragit till artisters möjlighet att sälja och distribuera musikutan skivbolag. Syftet med studien är att förklara hur oberoende skivbolag erbjudervärdeförslag och vad som inkluderas i dessa värdeförslag när det oberoende skivbolaget villattrahera nya samt behålla sina befintliga artister. LÄS MER