Sökning: "värdehöjande faktorer"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden värdehöjande faktorer.
1. Private Equity Bakom Kulisserna : En kvalitativ studie om PE-bolags värdehöjande åtgärder inom portföljbolagens sälj- och marknadsfunktion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Private Equity (PE-bolag) är en företagsform som under årtionden bevisats framgångsrik i att köpa upp, förädla och sedan sälja företag. Kortfattat samlar PE-bolagen in kapital i en fond som efter en ungefärlig 10-årsperiod ska återbetalas med avkastning till investerarna. LÄS MER
2. Fastighetsmäklares beslutsprocess : Beslut vid värdering av bostadsfastigheter och fastställande av utgångspris
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Titel: Fastighetsmäklares beslutsprocess - Beslut vid värdering av bostadsfastigheter och fastställande av utgångspris. Problembakgrund: En bostadsaffär är för många privatpersoner den största affären i livet. LÄS MER
3. Fastighetsvärdering i Sverige och i Spanien : En jämförande studie om fastighetsvärdering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad, GISSammanfattning : Fastighetsvärderingar utförs av mäklare eller värderare inför försäljning, belåning, arvskiften, skilsmässor, etc. Genom olika metoder beroende på vilket värderingsobjekt det handlar om kan ett marknadsvärde uppskattas. Vid värderingar av småhus är ortsprismetoden genomgående den mest användbara metoden. LÄS MER
4. Investeringsintresse i miljonprogram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Miljonprogramseran kallas den byggnadsperiod som sträcker sig från 1965-1974. Detta var en tid i svensk byggnadshistoria där storskalighet och effektivt byggande förespråkades. Under perioden uppfördes 1 005 578 bostäder i Sverige och idag består en fjärdedel av Sveriges bostadsbestånd av bebyggelse från 1960- och 70-talet. LÄS MER
5. Passagerarens Lustgård : - En studie om resenärens sinnesupplevelse på flygplatsens servicelandskap
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Denna studie är upprättat utefter en kvalitativ branschsektorstudie för att erhålla en djupare förståelse för flygplatsens servicelandskap och kartlägga sinnesmarknadsföringens möjligheter inom sektorn. Syftet är att klarlägga och diskutera värdehöjande faktorer som kan vara betydelsefulla för intressenter på en flygplats. LÄS MER