Sökning: "värdekedjan"
Visar resultat 16 - 20 av 272 uppsatser innehållade ordet värdekedjan.
16. The Role of Scenario Analysis : Facilitation of the scenario analysis process with implementation guidance for organizations
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Organizations face multiple types of climate-related risks and opportunities. This creates financial and strategic challenges for organizations to solve, thus creating different frameworks, such as the Task Force on Climate-Related Financial Disclosures (TCFD), that support organizations and increases their financial stability and strategic resiliency. LÄS MER
17. What is the feasibility of using Power Purchase Agreements as a green electricity sourcing method for a large industrial company? : A Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the increasing volatility on electricity markets and a growing emphasis on sustainability, renewable electricity has gained significant attention from corporate entities seeking to secure their green energy supply. Among the various methods available for securing green electricity, one method on the rise is Power Purchase Agreements (PPA). LÄS MER
18. Outlook of EV battery pack design trends : Assessment of trend impact from a recycling perspective
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Electrification is essential to decarbonise the transport sector, which accounts for the highest share of greenhouse gas emissions by all sectors. The transition requires a large amount of batteries which bring challenges, not least when it comes to raw material supply and sustainability issues during the mineral mining. LÄS MER
19. Utmaningarna att få korslimmat trä cirkulärt : En studie i KL-trä värdekedja, återbruks potentialen
M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : I nutidens samhälle är klimatfrågan det område som diskuteras mest i världen. Vi har kommit till insikt att aspekter kring miljöfrågor, hållbart byggande och klimatförändringar måste tas på största allvar. Hur vi bygger idag kommer att påverka generationer framåt lika väl som tidigare generationers val påverkar oss idag. LÄS MER
20. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER